Dit partnerbericht werd gepubliceerd door Deceuninck en is dus niet geschreven door Livios.

Deceuninck behaalt ISO 14001-certificaat en pakt uit met nieuwe huisstijl

Innovatie, ecologie en design zijn kernwaarden voor Deceuninck. Ze typeren de onderneming en zijn de kracht achter de duurzame oplossingen die ze aanbiedt. Het engagement van Deceuninck: ‘building a sustainable home’- met zorg bouwen aan een duurzame thuis / een duurzaam huis, een huis dat energiezuiniger is om in te wonen en mooier is om naar te kijken. Om dit waar te maken werkt Deceuninck wereldwijd met de allernieuwste materialen. Voortdurend worden onderhoudsvriendelijke, topisolerende en duurzame oplossingen ontwikkeld. Het behalen van het ISO-14001 certificaat en de lancering van de nieuwe huisstijl geven de toekomstgerichte bedrijfsidentiteit alvast inhoud en vorm.

Deceuninck behaalt ISO 14001

ISO 14001 is één van de normen van de ISO 14000-serie en wordt wereldwijd toegepast om milieumanagementsystemen op te zetten en te certificeren. Het certificaat is geldig voor 3 jaar en impliceert een jaarlijks extern onderzoek en maandelijks interne audits.

De ISO 14001-certificatie betekent extra inspanning om telkens weer de doelstellingen op milieugebied te behalen. Dit houdt in: de richtlijnen volgen voor het gebruik en opslaan van gevaarlijke producten, het minimaliseren en adequaat behandelen van afval, het onder controle houden van uitstoot in water en lucht en het duurzaam omspringen met ruwe materialen.

Bij ISO 14001 tekenen bedrijven in voor een aanhoudende inzet om het milieu te beschermen voor de komende generaties. Bij Deceuninck weerspiegelt zich dit in al hun activiteiten. De aandacht en zorg om het milieu behoort samen met innovatie en design tot de kernwaarden van het bedrijf.

Deceuninck pakt uit met nieuwe huisstijl

Voor een marktleider als Deceuninck zijn innovatie, ecologie en design primordiaal. Op communicatief vlak vertaalt zich dit in de introductie van een nieuwe huisstijl.

"Het is meer een evolutie dan een revolutie", zegt Tom Debusschere CEO Groep Deceuninck. “Het proces gaat veel verder dan een simpele verandering van handtekening. Het impliceert ook een nieuwe visie en een nieuwe strategie die een unieke, sterkere herkenning binnen de sector met zich mee moeten brengen."

Vanaf nu is er dus ook 1 logo voor de 4 gekende productfamilies: ramen en deuren, dak en gevel, tuintoepassingen en interieurtoepassingen.

De volledige nieuwe huisstijl stelt Deceuninck officieel voor op Polyclose 2012 en Batibouw 2012.

Wat schreef de Livios-redactie over nieuws en trends?