livios logo

Moet ik factuur betalen na slecht werk?

Vraag

Na een waterlek zijn door een klusjesman herstellingen uitgevoerd aan de muren (vervangen van houten afschermplaat, schilderwerk en bezetting) voor een bedrag van 350.00 Euro (volgens de offerte).

Het werk is onvolledig en slecht uitgevoerd. We hebben de klusjesman laten weten dat we pas betalen na de correcte en volledige uitvoering van het werk. De factuur dateert van december 2018. Na herhaalde pogingen om de zaak toch nog in orde en krijgen, ontvangen we geen enkel antwoord, geen enkel voorstel of geen enkele reactie. De factuur is intussen bijna 1 jaar oud. Klopt het dat deze factuur verjaart na 1 jaar?

Antwoord

De invordering tot betaling van een openstaande factuur verjaart in principe na verloop van 10 jaar. Je moet slechts tot betaling overgaan bij voltooiing van de werken. Aangezien de aannemer de werken niet correct en volledig heeft uitgevoerd, is het vanzelfsprekend dat jullie deze factuur betwisten.

Daarnaast zou het betalen van deze factuur ook aanzien kunnen worden als een aanvaarding van de werken, waardoor je de mogelijkheid op verhaal tegen de aannemer verliest.

Beantwoord door: Livios
Meer beantwoorde vragen over Bouwpartners

Help ook andere bouwers en verbouwers op weg en deel dit artikel:

Livios streeft steeds naar juistheid, objectiviteit en betrouwbaarheid van de informatie die het verstrekt. De redactie, noch de panelleden op wie zij beroep doet bij het beantwoorden van de vragen, kunnen aansprakelijk gesteld worden voor welk gebruik dan ook. Lees meer

13 dingen die je moet weten over bouwpartners

In samenwerking met

Bekijk alle partners

https://www.livios.be/nl/bouwinformatie/woonwijzer/bouwen/bouwpartners/vraag/35642/moet-ik-factuur-betalen-na-slecht-werk/