Eind oktober 2016 is bij ons een aannemer gestart aan de verbouwing, afbraak wederopbouw, van onze garage.Hij heeft in het begin een voorschot gevraagd op de uit te voeren werken en enkele tussentijdse facturen gestuurd voor werken die nog uit te voeren zijn. Omdat wij op dat moment op vakantie vertrokken heb ik deze eerst betaald, maar bij thuiskomst waren er geen werken meer uitgevoerd. Op vragen wanneer hij komt verder werken komt steeds weer een ander excuus met als uitkomst dat het een paar weken zal duren voor hij weer kan komen verder werken. Dit duurt zo al 4 maanden. Op 15 februari 2017 heb ik een aangetekend schrijven verstuurd met een ingebrekestelling en een termijn van 14 kalenderdagen om de werken te hervatten en af te werken. Opnieuw krijg ik een excuus te verwerken dat het nu niet mogelijk is om verder te werken omwille van het slechte weer. Dien ik met dit weer rekening te houden of kan ik na 14 dagen de overeenkomst als verbroken beschouwen? Alsook op welke manier kan ik het geld terugvorderen van de nog niet uitgevoerde werken?
Bekijk