Beste,
ik ben momenteel de zolder aan het renoveren/afwerken (metal studs en gyproc). Het hellend dak was reeds geisoleerd door de bouwfirma met glaswol (18cm) met alu dampscherm. Het dampscherm is echter op verschillende plaatsen gescheurd, de naden zijn niet afgetaped, de aansluiting met de muren is niet afgetaped, ...
Ik ben begonnen met een alu luchtdichtingstape alle gaten en naden af te plakken. Ondertussen ben ik op enkele plaatsten advies gaan vragen en krijg telkens een ander advies:
- isolatie aftrekken en opnieuw isoleren. (lijkt mij overdreven...)
-met alu tape dampscherm opnieuw luchtdischt maken (door alle gaten en naden af te plakken wat een 15-tal rollen en veel tijd en geduld zal vergen. Hiermee was ik begonnen...)
-nieuw dampscherm (isover) plaatsen.
De laatste optie geniet mijn voorkeur maar ook hier is tegenstrijdig advies gekomen:
- bij plaatsen nieuw dampscherm type isover moet het bestaande alu dampscherm overal ingesneden worden alvorens nieuw dampscherm te plaatsen. (klopt dit? Ik heb eveneens advies gekregen dat dit niet nodig is...)
De isover dampscherm op het bestaande houtwerk vastnieten en alle naden met isover KB1 aftapen of eerst metal studs plaatsen en daarover isover dampscherm spannen (met dubbelzijdige tape of met een soort lijm in een spuitbus...)
Hopend dat iemand mij hiermee kan helpen want na 3 verschillende winkels advies gevraagd te hebben ben ik niet wijzer door geworden en zit ik nu met meer vragen dan voordien.
Alvast bedankt voor de hulp.
MVG,
Glen.
Bekijk