Ik heb Bedrijfspanden die ik moet ombouwen van ofwel : Winkel naar Studio; ofwel Kantoor naar kantoren met douche/rustfaciliteiten/behandelruimte
Welke vrijberoep : massageurs / lesgeven / workshops / R&D via Meiso Shiatsu University, …
Waarom: vrijberoeper/klant dient te kunnen rusten omwille van de nabehandeling effecten en voorbereidingen (meditatie)
Openstaande vragen:
a. welke bestemmingswijzigingen mogen juridisch
b. welke opschortende voorwaarden zijn cruciaal.
c. Hoe ga ik het best te werk? Wat zijn mogelijks volgende stappen?
d. Waar vind ik op google voorwaarden van opschortende voorwaarden?
Welke moeilijkheden zijn er:
a. EPC certificaat is er niet, zelfs als de "winkel" nu een studio is!
b. Kans op Onbewoonbaarverklaring (nu 12/20 excl. EPC certificaat)
c. Kans dat huidige huurder verhaal maakt van een schade + weigering betaling huur ifv de onbewoonbaarverklaring / gebrek van conformiteitsattest
d. Kans op weigering van stedenbouw om bestemmingswijziging te regulariseren.
e. Kans op weigering van de syndicus om een bijzondere algemene vergadering bijeen te roepen voor acceptatie van bestemmingswijziging van winkelpand naar studio
f. Kans op weigering van de algemene vergadering om twee handelspanden te laten omzetten in een appartement
g. Kans op neen-verkoop door verkoper na alle admin werk: Kostenvergoeding (optie-systeem) voor het uitgevoerde werk voor het geval ik wens te kopen, maar de verkoper niet meer wenst te verkopen?
h. Wat in geval er een mismatch is tussen:
i. Akte : 3 winkels
ii. Verrekening van onroerende voorheffing en KI: 2 van de 3 panden zijn aangerekend op basis van “winkelpand” een 3e op basis van “berging of slaapgelegenheid”
iii. Realiteit : 3 studio’s waarvan 2 voldoen aan de normen van de gemeente en een derde niet tengevolge van een misplaatste binnenmuur (géén ruimte van 3,6m op 5m).
2. Ik koop een onroerend goed dat verhuurd is. Wanneer zal ik hierover kunnen beschikken?
3. In een deel van het onroerend goed staat de warmwaterketel van de . Wat kan ik doen?
a. Metsen van een muur en het deel ervan verkopen aan de mede eigenaars
b. Eisen dat de warmwaterketel verhuisd wordt – maar dat besluit is afhankelijk van het besluit van de syndicus en de algemene vergadering.
c. verkopen
Bekijk