JVG1988

JVG1988

Andere professioneel

Lid sinds 19/10/2017

• 1 vraag gesteld

Geschiedenis

JVG1988

Discussie prijs offerte /factuur

3 reacties· · #Tuin

Een jaar geleden sloot ik met een klant een offerte af voor de uitvoering van tuinwerken. Met hierin een prijs vermeld, met duidelijk bij dat dit slechts een richtprijs is onderhevig aan de effectief gewerkte uren en gebruikte materialen. Alsook opgenomen in onze algemene voorwaarden.  Een deel werken werd onmiddelijk uitgevoerd waaronder een aantal zaken extra gevraagd door de klant niet vermeld in de offerte. Deze extra zaken werden dan ook extra aangerekend in een tussentijdse factuur. De verdere verloop van werken gebeurde deze zomer. Ondertussen zijn 2 onderaannemers hun prijs opgeslagen als ook de gevraagde materialen in prijs gestegen door verhoogde importkosten van de leverancier. De klant werd hiervan uitvoerig op voorhand op de hoogte gebracht en in kwestie van de materialen werd een alternatief voorgesteld of uitstel voorgesteld maar de klant wenste verder te gaan met de werken. Nu de werken stil aan op zijn eind lopen maar de richtprijs op de offerte via tussentijdse facturen is overschreden doet de klant moeilijk over verdere betaling en eist dat ik de resterende werken voor 3000 a 4000 euro voor eigen rekening neem omdat  ik volgens hem wettelijk verplicht ben de offerteprijs toe te passen. Zo'n bedrag voor eigen rekening zou voor een starter als mezelf in eens de doodsteek zijn voor mijn bedrijf. Wie heeft er gelijk? Graag asap een antwoord

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag