Hallo, ik zag een advertentie voor een nieuwbouw app van 133 m2, zonder vermelding dat het om bruto of netto opp ging. Ik heb hiervoor een compromis getekend waarin een aantal 10.000 sten vermeld is., maar geen m2, dus vergelijken is heel moeilijk, en ik vertrouwde de bouwheer blindelings. Nu krijg ik via de notaris documenten waaruit blijkt dat de netto opp slechts 110 m2 is. Op de plannen die ik kreeg staat nergens het totaal aantal m2, maar wel de afmetingen per ruimte. De alg verkoopsvoorwaarden sluiten een vergoeding voor 1/20 meer of minder uit. Dus ik denk dat ik weinig verhaal heb. Toch voel ik mij enorm misleid, en m.i. Betaalde ik teveel voor 20 m2. Kan ik art 1108 van het B W inroepen voor dwaling of bedrog? Ik probeerde de bouwheer al meermaals hierover aan te spreken, maar volgens hem is dit een heel gewone gang van zaken en weigert hij elke toegeving. Alvast bedankt . Michel
BekijkMich292
BouwerLid sinds 29/08/2018
- 1 vraag gesteld
Geschiedenis
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen