Phike

Phike

Andere particulier

Lid sinds 16/09/2016

  • 1 vraag gesteld
  • 1 vraag beantwoord

Geschiedenis

Phike

Firma respecteert contract niet

3 reacties· · #Sanitair

Beste,

In de zomer heb ik een waterverzachter gekocht bij een firma. Hiervoor is geen schriftelijk contract opgemaakt, maar werd de bestelling in mail als volgt geformuleerd:

**-begin mail

Ik bevestig dan ook via deze mail de bestelling van een Héraclès Type C waterverzachter, inclusief:

-              2 jaar zout

-              2 jaar full omnium garantie (eindigt na de 2 jaarlijkse nazicht van het toestel door een professionele erkende technieker inclusief alle taken zoals beschreven in bijlage Omnium Extra 10)

-              3 jaar garantie op alle wisselstukken gebruikt bij plaatsing of onderdeel van de verzachter

-              10 jaar garantie op hars en harstank

-              Plaatsing, inclusief alle benodigde wisselstukken

-              Afregeling en in dienststelling

-              Extra promopakket t.w.v. 60 euro met Eres producten (ongeacht de voorraad)

Voor 1.400€ BTW inbegrepen. Betaling gebeurt na indienstname van het toestel.

 

**-einde mail

 

Deze mail en de afspraken werd bevestigd door een verkoper van de firma.

Twee jaar later verwacht ik dus dat de garantieperiode afloopt en verwacht ik vooral een laatste nazicht van het toestel door een professionele erkende technieker. Echter de firma weigert dit. Ze aanvaarden de mails dan ook niet als bestelbon/contract.

extract uit hun antwoord:

---begin mail

de eerste 2 jaar waren de gewone wettelijke garantie en service bij eventuele panne, je hebt een bonnetje getekend zodat wij je na twee jaar mogen herinneren om een onderhoud betalend met inclusief 100kg zout uit te voeren, zodat je terug 2 jaar buiten de wettelijke termijn 100´% garantie hebt.

Er staat op het bonnetje volledige ontsmetting van uw toestel dit is maar pas mogelijk na twee jaar aangezien het toestel nieuw is, dit bewijst weeral dat de 139 € pas twee jaar later zal plaats vinden na het onderhoud.

Ik vrees dat je eis op een gratis onderhoud niet op papier zal staan en ondertekend door onze de firma, wat ik in u plaats zou betreuren..

----einde mail

Graag had ik geweten wie hier gelijk heeft. En indien ik gelijk heb, hoe ik best mijn rechten laat respecteren bij een partij die duidelijk van onwil is.

Ik geef bij deze ook toestemming om deze case te gebruiken binnen publicaties van Livios

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag