SDB152

SDB152

Andere particulier

Lid sinds 16/10/2017

• 1 vraag gesteld

Geschiedenis

2 jaar geleden hebben wij een perceel bebouwd. Samen met de aanpalende buren en de landmeter is de grens toen bepaald. Omdat het huis langs ene zijde te koop stond en we dus niet moesten rekenen op delen in de afsluiting hebben we deze volledig op eigen kosten op onze eigendom laten zetten dus niet op de gemeenschappelijke perceelgrens maar volledig op ons stuk. Nu is het huis verkocht en is de nieuwe eigenaar bezig zijn weide die aan onze tuin paalt klaar te maken om zijn paarden, geiten en kippen te plaatsen. Geen problemen mee we wonen graag in de natuur en leuk voor de kindjes ( als hij maar geen haan meebrengt :-D ) maar hij is niet van plan op zijn deel een omheining of draad te plaatsen. Want onze heining is voor hem voldoende. Nu is mijn vraag is dat ok? Zou toch liever hebben dat hij een schrikdraad plaatst of een kleine draadomheining met weidepaaltjes om te vermijden dat die diertjes  onze draadomheining gaan opzijduwen boven de kleine betonplaatjes  om aan ons gras te kunnen of er tegen te schuren ofzo. Heeft ons zoveel gekost gezien de grote lengte zou niet willen dat ze binnen 5j gaat hangen.

Hij gaat zijn weide ook in 3 verdelen waarop hij zijn draad aan onze omheining gaat vastmaken. Kan dit zomaar zonder toestemming?

Hij is ook van plan een paardenstal te bouwen jammer voor ons zicht maar het zij zo. Maar hoe ver moet hij van onze omheining blijven? Is 5cm voldoende of moet hij er een meter afblijven? Ik wil maar hebben dat zijn stal er al niet staat dat ik die mens erop moet wijzen wat verder af te bouwen of niet zo hoog ofzo. Willen niet moeilijk doen maar graag weten waar we recht op hebben zodat we tijdig kunnen ingrijpen. Alvast bedankt voor de raad

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag