Tanja211282

Tanja211282

Andere particulier

Lid sinds 06/07/2017

• 1 vraag gesteld

Geschiedenis

Tanja211282

Insijpelend vocht kelder

1 reactie· · #Muren

Ik zit me de handen in het haar. In onze kelder sijpelt water binnen van de waterput aan de buitenkant. Momenteel zit deze waterput verborgen onder de aangebouwde veranda. Er is een firma komen kijken en zij hebben ons gezegd de kelder te bekuipen omdat het uitbreken van de waterput meer werk en veel duurder zou zijn. Het systeem lijkt me zeker ok maar het te bekuipen deel (achterste deel van de kelder) is een kruipkelder waar allemaal zand in ligt dus hier moeten ze dan ook een vloer gieten. In dat deel staat ook een ijzeren steunpilaar die het plafond stut maar niemand van de vorige eigenaars weten waarom die daar staat. Komt er nog bij dat er in het voorste gedeelte van de kelder een waterpomp staat en en valse vloer is gegoten. Mijn vragen hierbij zijn de volgende:

- Ligt er standaard zand in een kruipkelder van een huis in de jaren 50? En mogen we dat laten liggen met de nieuwe vloerplaat erop of moet dat weg? Heeft dat zand een nut?

- gaat die vloerplaat niet te zwaar zijn voor onze kelder of gaat die net steun bieden?

- Hoe kunnen we te weten komen waarom die steunpilaar daar staat? Zijn er mensen die daarnaar kunnen komen kijken of kunnen we dat zelf zien?

Het is een serieus prijskaartje voor een kruipkelder en ik wil zeker zijn dat de fundamenten van ons huis niet gaan worden aangetast.

Dank jullie wel alvast voor jullie advies want ik zie het even niet meer.

Groetjes,

Tanja

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag