Terras tegel aanleg
Deze vraag is goed beantwoordTerras tegel aanleg
Een chape met een additief - vezel compound duremit - kan vanaf 3cm.
jp
Alle reacties
Een chape met een additief - vezel compound duremit - kan vanaf 3cm.
jp
Hè Jp,
Alvast bedankt voor de snelle reactie.
Dit additief word dit onmiddellijk toegevoegd bij de betoncentrale of moet ik deze toevoegen ?
Daar moet dus geen chapenet meer in.
Als ik de chape gelegd heb, hoelang moet ik ongeveer wachten om de vloer te plaatsen en moet deze verlijmd worden of leg jij deze onmiddellijk in de chape ?
En welke lijm of voegsel moet ik gebruiken tegen vocht of barsten (vriezen)?
En zou ik eerst alles vloeren en daarna de palen van het afdak plaatsen of zou ik deze eerst op de oude chape al plaatsen en daarna er rond werken?
Sorry om de zovele vragen maar ben daar helemaal ni thuis in ...🙄
Alvast bedankt
Baxter
Een pergola en veranda vragen een sleuf in beton, waarop de pilaren steunen. Afhankelijk van het gewicht van het dak zal dat in jullie geval eventueel ook nodig zijn. Op die sleuf kan je sokkels in volle betonblokken plaatsen waarin een metalen drager voor die houten steunbalken kan geplaatst worden.
Het additief wordt door de aannemer chape verwerkt. Dergelijke chape hoeft idd geen netwapening meer. De wachttijd voor het plaatsen van tegels is 28 dagen. Duremit is een waterreduceerder, waardoor de krimp van de chape wordt beperkt en het tegelen vroeger kan beginnen.
Tegellijm : klasse C2E S1, die vorstbestendig is. Moet in de technische fiche en op de verpakking staan - C2E staat in een cirkel en S1 staat in een ruit. Het pictogram voor vorstbestendig is een sneeuwkristal. Voegsel : klasse CG2W Ar. Op een drainerende ondergrond (jullie geval) wordt geen waterdichting gebruikt.
jp

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’
Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Is jouw tuin klaar voor een warme zomer? Dit kan je nu al doen volgens tuinexpert
Volgens de weermodellen zou 2025 een warme zomer worden met hittegolven. Tuinexpert Marc Verachtert legt uit hoe je jouw tuin voorbereidt.
Lees meer
5 tips om je tuin winterklaar te maken
Tijd om je gazon een laatste keer te maaien? Ontdek hoe je je tuin winterklaar maakt met de juiste maaibeurt, bescherming van planten en slimme snoeitips.
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen