Betonrot ?
Beste , ik verhuur een appartement , maar ga er binnenkort zelf wonen . Nu heb ik gezien en na navraag bij andere buren heb ik verstaan , dat mijn nieuwe onderburen er een advokatenkantoor hebben geinstalleerd .Nu , mijn balkon zit net boven hun kantoor , die op de gelijksvloer is gelegen . Ik weet dat je alle veranderingen aan de buitenkant van een appartementsblok moet bespreken op de jaarlijkse vergadering .Maar dat is hier niet gebeurt .Ze hebben zonder vraag aan mij en dus ook helemaal de vraag niet gesteld op de jaarlijkse vergadering om veranderingen aan de buitenkant van de appatementsblok te brengen .Ik heb die mensen zelfs niet gezien . Wat zijn nu die veranderingen ? Wel , zoals misschien algemeen bekend is bij balkons van appartementen uit de jaren zeventig , dat ze na een verloop van tijd mogelijk krijgen af te rekenen met " betonrot" . Nu , mijn onderburen hebben plastic latjes tegen de onderkant van mijn terras laten aanbrengen . Ik weet als je de onderkanten verft , dat de verf na een bepaalde periode , dikwijls al na een jaar , begint af te schilferen . Je moet blijven verven , omdat de onderkant van alle balkons steeds nat zijn . Mijn bovenbuur zijn terras is ook steeds nat na een regenbui .En onze balkons zijn in orde , ze zijn goed betegeld en hebben ook een afvoergeul in de beton voor het regenwater af te kunnen voeren via de muren . Dat maakt dat de meeste eigenaars de balkonnen nooit meer verven , het is een onmogelijke opgave .Mensen die er al bijna 40 jaar wonen , hebben al vanalles geprobeerd , niets helpt .Nu is mijn vraag , wat kan ik hier tegen ondernemen ? Als ooit mijn balkon begint af te brokkelen omdat de vocht niet meer weg kan door de plastic bezetting aan de onderkant , dan ga ik zwaar in de kosten vallen .Want de kosten voor mijn balkon zijn voor mezelf en niet gemeenschappelijk . Moet ik een advokaat inschakelen ? Want mijn onderburen zijn ook advokaten ...en ik vrees dat ik alleen daar niks kan tegen beginnen . Alvast bedankt , vriendelijke groeten , Leenaerts F . ( ps.: kan voorlopig nog geen foto's bijvoegen )

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=9dfe3a3fab0990ecfe3c25082e510081)