1

BTW tarief verkeerd op factuur

S.V.126
S.V.126
#Ontwerp · 9 jaren geleden

Beste,

na contact opgenomen te hebben met een isolatiebedrijf (hoofdzetel in nederland) en de werkzaamheden uitgevoerd te hebben krijg ik ineens een factuur met 6% btw. In de e-mails die ik met de contactpersoon (in belgië) van dit bedrijf heb verstuurd waren we echter akkoord over een totaal prijs incl btw en een extra batibouwkorting. Hij heeft me echter nooit gezegd of dit nu 21% btw of 6% btw zou zijn maar ik ging er natuurlijk vanuit dat dit 21% was. Nu krijg ik echter een factuur waarop 6% btw berekend is maar ik moet een attest invullen omdat ze van de belastingdienst in België geen factuur met 6% mogen uitschrijven maar 21% moeten doorberekenen. Op dit attest staat een blanco regel waarop ik een datum moet schrijven en dat ik vanaf deze datum reeds tenminste 10 jaar woon en dat deze woning enkel gebruikt wordt als privé woning. Ik heb toen maar contact opgenomen met het bedrijf en ze vertelden me dat ik gewoon de datum van de werkzaamheden moest invullen. Ik antwoorde hierop dat dit een nieuwbouw is en dat ik nog niet precies weet wanneer ik hier in zal trekken. Op dat moment wist de contactpersoon even niet meer wat zeggen en zei hij dat de factuur toch omgerekend zal moeten worden naar 21%. Natuurlijk ben ik hier niet akkoord mee wegens ik via e-mails een prijs heb afgesproken en nu ineens zal de prijs aangepast moeten worden en een stuk hoger liggen. Gelden deze e-mails niet als een soort contract die afgesloten is want hier staat duidelijk de prijs incl btw? Dit lijkt me ook eerder een vergissing langs hun kant..

Welke stappen zou ik eventueel kunnen ondernemen moesten ze me toch een andere factuur sturen?

Alvast bedankt 

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Welke bouwstijl kies jij?

Welke bouwstijl kies jij?

Bouwen is kiezen. Maar de veelheid aan bouwstijlen maakt dat kiezen er niet makkelijker op. Wij geven een beknopt overzicht van de verschillende stijlen.

Lees meer

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw kan je een hoop geld besparen. Maar hoeveel geld bespaar je door je werken (gedeeltelijk) zelf te doen? En welke klussen kan je zelf doen?

Lees meer

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag