3

Geluidsisolatie laten plaatsen .

Coike
Coike
#Isolatie · 9 jaren geleden

Binnenkort ga ik verhuizen naar mijn eigen appartement . De huurders gaan in december vertrekken .Nu , ik heb gisteren de vrouw van de huurders aan de lijn gehad om het een en ander te bespreken .Op het einde zei ze dat ze eigenlijk blij zijn dat ze daar moeten vertrekken . Ze hebben nogal veel geluidsoverlast van de bovenburen .De kinderen hollen continu met een bal op een af , ze spelen zelfs voetbal op hun appartement .En na middernacht horen ze de tv nog spelen .Ze hebben hun al gevraagd om stller te zijn en toen dat niet hielp , de politie gebeld , maar niks helpt . De politie kunnen natuurlijk op dat moment geen geluidsoverlast constateren , omdat het dan " toevallig" stil is .Nu heb ik toch een beetje schrik voor het lawaai dat ik zal moeten ondergaan , ik hou nogal van mijn rust .Dus nu ben ik van plan om mijn plafond in de woonkamer en 1slaapkamer te laten isoleren tegen het lawaai . Wie heeft hier ervaring mee ? Wie heeft die geluidsisolatie ooit laten plaatsen of misschien zelf geplaatst ? En helpt die isolatie redelijk tot goed ? En welke isolatie raden jullie aan ? Wat zijn de kosten ongeveer voor de plafonds samen met de afmetingen van circa 40 vierkante meter ? Bedankt alvast , groeten , Swa .

Alle reacties

0
Alaerts guido
Alaerts guido
29 162 Andere professioneel
9 jaren geleden

Eerst de toestand ter plaatsen? Is dit een eenvoudig rechthoekig plafond, hoe hoog is het. Normaal is het minimaal +2.40m dus hoe veel blijft er over. Is het mogelijk met deuren en ramen. En contact geluid die via de vloer wordt doorgegeven aan de onderstaande muren blijven. 

0
Coike
Coike
0 1 Andere particulier
9 jaren geleden

Eerst de toestand ter plaatsen? Is dit een eenvoudig rechthoekig plafond, hoe hoog is het. Normaal is het minimaal +2.40m dus hoe veel blijft er over. Is het mogelijk met deuren en ramen. En contact geluid die via de vloer wordt doorgegeven aan de onderstaande muren blijven.

Ja , de plafonds van de woonkamer en slaapkamer zijn mooi rechthoekig zonder obstakels . In de woonkamer en slaapkamers zijn grote vensters aan 1 zijde van de ruimtes . Hoogte van de plafond is + 2.40 mtr . Maar hoeveel ruimte is er nodig boven de deuren en vensters ? De isolatie kan misschien een stukje vanaf de vensters tegen het plafond geplaatst worden .Ik weet niet de juiste afmetingen van de hoogte van de vensters en plafonds .Maar ik ga deze week proberen de juiste afmetingen op te tekenen . De muren ga ik niet isoleren , de bedoeling is dat de geluiden gedempt worden , want ik geloof nooit dat je alle geluiden van bovenaf helemaal weg krijgt . 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De 10 grootste fouten bij vloerisolatie

De 10 grootste fouten bij vloerisolatie

Je vloer isoleren: waar loopt het typisch mis en waar let je beter extra voor op? Tien boosdoeners!

Lees meer

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Door in de zomer je woning te isoleren, kan je in de winter genieten van een warm huis en een lagere energiefactuur. Ontdek hoeveel je kan besparen.

Lees meer

Wat is de prijs van vloerisolatie?

Wat is de prijs van vloerisolatie?

Voorkom warmteverlies door een goede vloerisolatie. Benieuwd naar de prijs van vloerisolatie, de terugverdientijd en welke premies je kan aanvragen?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag