Dakrandbekleding in dubbelwandige holle pvc Deceuninck - niet correct geplaatst
Geachte,
Enkele weken terug hebben wij via een erkende dakwerker X* een nieuwe dakrandbekleding + bakgoten laten aanbrengen.
Er werd gebruik gemaakt van Deceuninck dubbelwandige holle pvc dakrandbekleding serie 156 p 131.
Deze zijn standaard voorzien van een boven & onderlipje om de bevestiging hiervan verdoken weg te werken.
Helaas dienen wij vast te stellen dat hiervan geen gebruik gemaakt werd & er op de kop van de stormplanken (zelf te diep) spijkers zichtbaar in het midden van de plank aangebracht werden.
Na contact met plastiek hofstade, evenals de constructeur van deze materialen, krijgen wij te horen, mits voorleggen van de foto's dat het niet volgens de regels der kunst aangebracht werd & dit hele werk op niets trekt!
Bovendien worden wij attent gemaakt, desondanks de aannemer verzekerde dat de afwerkingsprofieltjes als "buitenhoek, voegstuk, binnenhoek" niet meer bestaan, dat er gebruik gemaakt werd van de verkeerde afwerkingsmaterialen die weliswaar uit voorraad bij plastiek hofstade beschikbaar zijn.
Wij hebben zowel tijdens de werken als bij de "voorlopige oplevering" ons ongenoegen kenbaar gemaakt, doch houdt de aannemer voet bij stuk dat dit de manier van werken is, desondanks wij zowel mondelings als schriftelijk door de producent/verdeler het tegenovergestelde horen.
De verwijderde afwerking voor aanvang van deze werkzaamheden toont zelf aan dat het destijds wel op een correcte manier bevestigd was & dit tevens ook een 15-tal jaar zonder enig probleem uitgehouden heeft.
Wij zijn ons de mening toegedaan dat de stormplanken, evenals het gebruik van de verkeerde afwerkingsmaterialen als hoekstukken en dergelijke niet naar behoren zijn geplaatst & weten ons geen raad om hiervan de aannemer aansprakelijk te stellen.
Tevens dienen wij ook vast te stellen dat op de offerte duidelijk vermeld werd dat er een stelling zou geplaatst worden, dit voor een aardig bedrag zelf, die er nooit gestaan heeft ... waardoor de werken voor een 60 tal meter dakbekleding ruim 2 weken en half geduurd hebben daar ze gebruik maakten van 2 uitschuifbare ladders (die ons inzien de werken enorm lang vertraagd hebben).
Dit bedrag is op de eindfaktuur niet in mindering gebracht. Dit samen met de niet aan te ziene werken, zijn wij énorm misnoegd met de "oplevering" & weigeren wij de laatste schijf te betalen.
Wij wensen de bevestiging van de stormplanken op de door de constructeur voorziene manier bevestigd te zien, zonder die lelijke kopnagels waardoor over de hele lengte van de platen talloze wemelingen zichtbaar zijn + het gebruik van de juiste afwerkingsprofielen zonder dat deze en genageld en met silicone (slordig) bevestigd zijn zoals nu het geval is.
Wat kunnen wij als gedupeerde consument doen om de aannemer in gebreke te stellen met de hoop om alsnog een propere en professionele afwerking te mogen verwachten?
Graag jullie advies, met oprechte dank.
P.S.: de laatste 3 foto's duiden volgens de constructeur aan hoe het wel bevestigd had moeten worden.
* Bericht bewerkt door moderator: negatieve commentaar op een bedrijf moet je ondertekenen met je naam, voornaam en woonplaats. Zie onze forumregels.
















