2

Batterij

Mathi
Mathi
#Hernieuwbare energie · 9 jaren geleden

Mijn doelstelling is om  elektrische energie op basis van  het nacht tarief op te slaan met als bedoeling een energie back-up te bekomen van een tot 3 dagen waarmee ik  nodig elektrisch vermogen behou voor minimum een dag stroom en deze als back-up te kunnen gebruiken/  bij stroom panne niet zonder komen stroom te vallen  en op zijn beurt niet onder te moeten doen in comfort betreft een stroom panne, ingeval geen stroom panne plaatsvindt zou het systeem gebruikt worden om in de elektrische energie op basis van nachttarief  op te slaan en overdag  dit vermogen te kunnen benutten met de doelstelling geen dagtarief te moeten  betalen.  nu bestaan er dergelijke systemen gekoppeld aan een energie leverancier waar  bij de stroom leverancier indienen tekort aan groene energie gebruik zal maken van de desbetreffende accu in uw woning u betaalt de accu en heeft ze over X aantal jaar weer  maar u bent in theorie gewoon een investeerder van de energie leverancier en houd er natuurlijk ook iets van over. De tesla powerwal is hier een voorbeeld van. Met andere woorden je koopt een batterij die een ander voor het grootste deel gebruikt terwijl het ding in uw woning hangt  en dan zit ik te stelligste ook met de vraag wat als zo'n ding niet meer werkt containerpark??? betalen zal je wel doen ik zoek effectief dergelijk systeem dat ik gewoon  aan sluit en het uur kan instellen van oplading en kan monteren/inpluggen tussen bijvoorbeeld de frigo/diepvries en het stopcontact de tv en het stopcontact, de kookplaten/mikrogolf en het stopcontact enzv zodat de grote  verbruikers bij stroom panne altijd werken en op nachttarief functioneren. bestaat of kennen jullie dergelijk systeem of weten jullie hoe ik iets gelijk aardig. Maar iets onafhankelijk kan bekomen?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/34359/img1738.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=63098d167647c2fdf8e3dd927674cc4c

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
9 jaren geleden

Hiervoor investeren in aparte batterijen is geld weggooien.  Zelfs zonder de zonepaneelkost mee te tellen kom je r nog niet en dus al zeker niet met het tariefverschil dag/nacht.

In combinatie met de batterijen van uw electrische wagen is er mogelijk een opportuniteit om piekverbruiken op het stroomnet af te vlakken (cfr "smart metering")

Vraag nu gratis offertes aan voor zonnepanelen en bespaar zo op je energiefactuur

Vraag nu gratis offertes aan voor zonnepanelen en bespaar zo op je energiefactuur

Zet de stap naar groene stroom en verlaag je energiekosten! Vraag nu gratis en zonder verplichtingen offertes aan van ervaren installateurs.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zonnepanelen reinigen in de winter? Enkele tips

Zonnepanelen reinigen in de winter? Enkele tips

's Winters krijgen je zonnepanelen heel wat te verduren. Zeker als het sneeuwt. Met deze tips geef je je installatie een onderhoudsbeurt.

Lees meer

Recordbedrag: zonnepaneeleigenaars betaalden 924.000 euro aan boetes

Recordbedrag: zonnepaneeleigenaars betaalden 924.000 euro aan boetes

Meld je je zonnepanelen te laat aan bij Fluvius? Dan kun je een boete krijgen. Vorig jaar moesten maar liefst 10.900 huishoudens een boete betalen.

Lees meer

Einde van de terugdraaiende teller geeft boost aan vraag naar thuisbatterij

Einde van de terugdraaiende teller geeft boost aan vraag naar thuisbatterij

Ontdek hoe de afschaffing van de terugdraaiende teller zorgt voor een groeiende vraag naar thuisbatterijen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag