2

Muur isolatie

Bobdebouwer1
Bobdebouwer1
#Isolatie · 8 jaren geleden

Beste , 

Ik ga binnenkort beginnen met bouwen HOB . Momenteel moet er een isolatie van 12cm gebruikt worden voor spouwmuur isolatie. Normaal gezien ben ik niet plan om BEN te bouwen , maar 12cm vind ik ook te weinig ik wil qua mijn budget mij toelaat wat dikkere isolatie opzetten. Mijn vraag is moet ik met alleen isolatieprijs rekening houden of zijn er andere zaken als je u isolatie verdikt. Zoals spouwhaakjes enz. 
Hoeveel zal het mij meer kosten eingelijk om van 12 naar 15 te gaan.

ik ben van plan om PUR te gebruiken.

Alle reacties

0
Isolatie Verhoeven Kampenhout
31 130 Andere professioneel
8 jaren geleden

Het gaat niet alleen om de materiaalprijs van de isolatie of langere spouwhaakjes, je muren staan op een fundering en die wordt ook iets breder/groter.

Maar om eerlijk te zijn, al die zaken qua meerkost zijn een echte peuleschil tegenover de extra materiaalprijs van de platen zelf. En nog een grotere peuleschil als je merkt wat een goeie isolatie betekent in een woning qua besparingen. Elke meerkost van isolatie is relatief snel terugverdiend, besparen op isolatie is een valse besparing. Ik kan nog één extra aanbeveling doen : werk in 2 lagen isolatie waar je met verspringende voeg en afkleven van de isolatieplaten ook nog eens een véél luchtdichtere isolatie bekomt dan in één laag.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Tocht in huis bestrijden: 5 tips voor elk budget

Tocht in huis bestrijden: 5 tips voor elk budget

Tocht in huis aanpakken kan op verschillende manieren, afhankelijk van je budget en specifieke behoeften. We lijsten voor jou 5 oplossingen op.

Lees meer

Makkelijk zien waar je woning warmte en dus geld verliest? Een thermoscan helpt je op weg

Makkelijk zien waar je woning warmte en dus geld verliest? Een thermoscan helpt je op weg

Wil je weten langs waar je woning het meeste warmte verliest? Een thermoscan brengt het snel en makkelijk in beeld. Zo werkt het.

Lees meer

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Wie de muren van een bestaande woning wil isoleren, heeft drie opties: naast isolatie aan de buiten- of binnenzijde kan je ook de spouwmuur opvullen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag