Was er belastings vermindering bij zelf isoleren ?

5

Was er belastings vermindering bij zelf isoleren ?

noenco
noenco
#Isolatie · 8 jaren geleden

1° vanaf februari 2017 is er geen belastings vermindering meer , van 30 % ; ok , het is nu eenmaal zo ; . . . maar ; als men zelf isolatie aankocht ( met faktuur + btw ) en de klus zelf vakkundig uitvoerde , welke was dan de %  belastings vermindering , akkoord , dat het minder  % was,  dan als men alles door een aannemer liet uitvoeren .  Vanaf wanneer is dit eventueel afgeschaft .  Of heeft dergelijke belastings vermindering niet bestaan , en ben ik verkeerd ingelicht.

2° Vanaf wanneer is de belastings vermindering afgeschaft ,  voor het leveren en plaatsen , door een aannemer , van buiten ramen en deuren , met in de ramen ,dubbel speciaal isolerend glas , en in de deuren isolatie panelen .

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3477 Andere particulier
8 jaren geleden

De belastingsvermindering voor energiebesparende maatregelen (ramen, condensatieketels, ...) werd eind 2011 afgeschaft (met overgangsmaatregelen in 2012 voor tot eind november 2011 bestelde werken.  Enkel dakisolatie bleef toen nog over voor belastingsaftrek. 

De belastingsaftrek voor dakisolatie is afgeschaft (met overgangsmaatregelen voor in 2016 bestelde werken) doch de premies voor dakisolatie bestaan nog : http://www.livios.be/nl/bouwinformatie/financieel/premies/er-verandert-heel-wat-onder-de-energiepremies-vanaf-2017/

0
noenco
noenco
0 2 Verbouwer
8 jaren geleden

dank  voor deze reactie,  Kris M , .....dat de belastingsaftrek voor dakisolatie afgeschaft is, ... akkoord, maar vanaf welke juiste  datum  aub .

0
Isolatie Verhoeven Kampenhout
31 130 Andere professioneel
8 jaren geleden

Voor zelfplaatsers is er nooit een belastingsvermindering geweest via de personenbelasting, enkel premies.

Het fiscale voordeel op dakisolatie is afgeschaft eind 2016 met een overgangsregeling.
De overgangsmaatregel hield in (ik spreek bewust in de verleden tijd) dat er een bestelling werd geplaatst vóór 31/12/2016 én een betaling van een voorschot werd uitgevoerd vóór 31/12/2016 op rekening van de aannnemer als bewijs dat er een bestelling was eind 2016.
Vervolgens dienen de de werken eind 2017 uitgevoerd te zijn, gefactureerd én betaald vóór 31/12/2017. Misschien is er nog iemand die u probeert te "helpen" buiten deze regeling met een cash-betaling van een voorschot maar die loopt ontzettend veel risico op deze manier. Ik zou daar alvast geen gebruik van maken en het risico zelf ook niet willen lopen. Men zal wel slim genoeg zijn bij de administratie om dat poortje te dichten tegen het jaareinde.

0
noenco
noenco
0 2 Verbouwer
8 jaren geleden

met dank aan ,Isolatie  Verhoeven Kampenhout

Nu ben ik gerust gesteld, en moet ik geen verdere stappen ondernemen, . . . want men wist mij van alles te vertellen

Met Dank aan allen voor de reacties

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Deze zeven fouten moet je absoluut vermijden bij het plaatsen van dakisolatie.

Lees meer

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Ga jij je huis energiezuinig renoveren? Dan is je zolder de perfecte plaats om te beginnen. Met dit stappenplan isoleer je je zolder in vijf stappen.

Lees meer

Offerte voor isolatie aanvragen? Zo ga je te werk

Offerte voor isolatie aanvragen? Zo ga je te werk

Ontdek alles over een offerte voor isolatie: de prijs, premies, aandachtspunten en tips om offertes te vergelijken.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag