Werfaansluiting
Voor mijn bachelorproef moet ik enkel nog de werfaansluiting bespreken, maar hierover ken ikzelf vrij weinig, ben een leek op dit vlak. Heb al heel wat opzoekingswerk gedaan maar vind precies niet wat ik nodig heb. In een document las ik het volgende: "De werfaansluiting voor elektriciteit kan gebeuren op de ...straat. Er is hierover een akkoord met 'aannemer naastgelegen werf' zodat de kabel over het aanpalende terrein kan verlopen tot een werfkast aan het uitende van de parking. De kabel wordt in een wachtbuis geplaatst." Op de eerste foto in bijlage kun je wat zien hoe de situatie nu in elkaar zit, op de werf zelf staan dan een 4-tal kleinere werfkastjes (zie 2e foto). Kan dit dat men elektriciteit pakt van de elektriciteitscabine tot in de werfkast, en dan via kabels tot in de kleinere werfkastjes op de werf zelf? Ik moet zelf de situatie wat bekijken en analyseren, en hoe ik het zelf zou oplossen (omdat de werf te ver is, en ook voorlopig stil ligt waardoor ik het aan niemand meer kan navragen). Welke vermogens en soort aansluiting worden hier dan ook gebruikt? De zwaarste verbruikers zijn: Torenkraan: 48kW = 60kVa; Betonsilo: 9.5kVa; Zaagmachine: +-1200W = 1.5kVa.
Alvast bedankt!