Uitslijpen van gevels bij buurman.
Onze buurman( met wie wij best overeen komen) heeft beslist zijn voegen te vernieuwen na het uitslijpen ervan. De uitvoerder (werkt alleen zaterdags, dus een werk van lange adem) hangt wel doeken tegen het stof maar deze blijken absoluut niet voldoende te zijn en vertonen openingen. Resultaat zaterdagavond : terras van 80 m2 onder stof, 21 zonnepanelen bedekt met stof dat aankoekt (waardoor geen opbrengst), 4 grijze auto's, 190 m2 klinkers bedekt met stof.
Dat er stof vrijkomt kan ik mij best bij neerleggen, aangezien dichte doeken verboden zijn door de verzekeringen omwille van windkrachten. Aan welke voorwaarden moeten deze doeken wettelijk voldoen om het stof tot een minimum te beperken. Het stof komt zelfs door onze ventilatie naar binnen en dit gaat me even erover omdat buiten het stof verdwenen is na een fikse regenbui, of effe de hogedrukreiniger gebruiken. Ben best van goede wil omwille van goed buurschap.
Ik wil dit op een redelijk manier met onze buurman en de uitvoerder bespreken,maar wat zijn mijn rechten indien hij mijn vraag om een efficiente dichting negeert en gewoon verder doet zoals ie bezig is. Graag uw antwoord. Dank bij voorbaat.