Drainagemat in combinatie met aquagoot in terras

1

Drainagemat in combinatie met aquagoot in terras

Davide
Davide
#Tuin · 7 jaren geleden

Beste, ik heb een verhoogd terras gemetst, binnenkort komt de chape.  Eerst wil ik een aquagoot inbouwen, maar als ik ook een drainagemat wil leggen onder de 2cm dikke keramische tegels, dan komt deze drainagemat tegenaan de aquagoot en kan het water dat uit de mat komt niet weg.  Sommigen raden dan aan om enkel een ontkoppelingsmat te plaatsen onder de grote tegels  (30x120) tot tegen de aquagoot en dan de tegels in te smeren met kristallijm.  Het water zou dan nergens onder de tegel weg kunnen en verdampen in eigen voeg? Is zonder aquagoot werken een optie door bvb de tegel 3cm voorbij de facademuur te laten leggen en daar het water langs in het grasveld te laten lopen? Iemand ervaring?  Terras is 40M2 . Dank voor uw reactie.

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Stappenplan: je eigen bladkorf maken

Stappenplan: je eigen bladkorf maken

Liggen je oprit en gazon weer vol afgevallen bladeren? Met dit stappenplan kan je je eigen bladkorf maken en hou je je tuin netjes.

Lees meer

Tuinklussen december: maak je tuin winterklaar met deze tips van een tuinexpert

Tuinklussen december: maak je tuin winterklaar met deze tips van een tuinexpert

Welke tuinklussen kan je in december uitvoeren? En hoe maak je je tuin klaar voor de winter? Tuinexpert Bart Verelst deelt enkele tips.

Lees meer

Tuinieren in augustus: deze tuinklussen moet je wél en juist níét doen

Tuinieren in augustus: deze tuinklussen moet je wél en juist níét doen

Welke tuinklussen zijn belangrijk in augustus? En wat kan je beter even laten liggen? Tuinexpert Bart Verelst deelt zijn tips.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag