Boiler lekt plots voor half uur
Beste,
Onze boiler heeft zonet een halfuurtje 'hevig' zitten lekken. Het water leek effectief uit de boiler te komen en niet uit een kraantje. (zie foto's).
Ter info: De verwarming is enige tijd niet gebruikt, enkele uren geleden hebben we die even aangezet, dan terug uitgezet en toen begon het te lekken. Uiteraard hebben we wel in tussentijd, in de weken dat de verwarming niet werd gebruikt wel warm water gebruikt om te douchen enzo. Na een half uurtje is het lekken gestopt
Ik zie ook dat de druk op '0' staat en las "Elke boiler is voorzien van een overdrukventiel. Wanneer de druk hoger wordt dan 7 bar dan lekt dit ventiel. Om te voorkomen dat deze aan de onderkant lekt is aansluiting op de riolering of een expansievat een optie" (https://www.mijnklusser.be/boiler-reparatie/) .
Nu door naar de boiler te kijken weet ik nog niet als die nu kapot is, of wat er precies aan de hand is. Kan iemand van jullie een beter vermoeden geven en wat ik hieraan best kan doen, ik heb echter geen idee als dat nu erg is of niet...
Alvast bedankt,
Nicolas