Termijn tussen bod en verkoopovereenkomst
Op 19 juni 2022 kregen we een bod (via mail) op onze woning. Op 21 juni 2022 aanvaarden we dat bod (uitsluitend via mail). Er is m.a.w. een akkoord over de prijs en over het goed. Volgens de nieuwe wetgeving zou een mail even bindend zijn als een ondertekend document. Intussen zijn we 31 augustus 2022 en de koper blijft onze vraag om de verkoopovereenkomst te ondertekenen negeren. Zijn notaris reageert niet op de verzoeken van onze notaris. Alle documenten zijn klaar er is bijgevolg geen reden om niet te ondertekenen maar ik vermoed dat zij maximaal tijd aan het rekken zijn om hun project voor te bereiden. Dan kunnen we nog een jaar of langer moeten wachten. Volgens onze notaris zou ik aan iemand anders kunnen verkopen omdat er in de mail geen sancties noch termijnen staan vermeld maar ik vertrouw het niet. Kan de koper mij kosten doen betalen indien ik aan iemand anders verkoop? Kan ik op 1 of andere manier deze verkoop (zo goedkoop mogelijk) stopzetten? Ik heb de kopers en hun notaris al diverse mails gestuurd. Daar is nooit antwoord op gekomen. De enige mail van hun is het bod. Nu vragen ze om in de verkoopovereenkomst niet de volledige site op te nemen maar reeds de verdeling van de percelen. De gemeente heeft nog geen verkavelingsvergunning toegekend m.a.w. betwijfel ik of dit rechtsgeldig is of weer een poging om tijd te rekken. Kan ik deze vraag als contractbreuk beschouwen om de verkoop te stoppen? Is er een wettelijke termijn tussen bod en verkoopovereenkomst (zoals de maximale 4 maand tussen verkoopovereenkomst en akte). Hoe kan ik dit stoppen?

%20-%20getty%20images.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=83e7ebe22ac70d8e6487eab0c4dd65c2)
.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=7af1036d4efb00ed27f8f7c007444677)