Mag ik VOB draad in buis als opbouw in houten chalet plaatsen
Ik heb VOB 3G2,5 in buis (PVC Grijs) op de houten muur (niet in) geplaatst.
Mag dat?
vr grt
Theo
Mag ik VOB draad in buis als opbouw in houten chalet plaatsen
Ik heb VOB 3G2,5 in buis (PVC Grijs) op de houten muur (niet in) geplaatst.
Mag dat?
vr grt
Theo
Ja dat mag. Dat heet opbouw. Zie je zeer veel in garages etc. Overal waar bvb bakstenen als wand dienen en men er niet wenst in te slijpen. Zorg wel voor het juiste type vob (bvb H07V-U). Heel veel mensen hebben nog wat dozen overschot in huis die niet aan deze standaard voldoet.
Bedankt voor de info.Maar hier is het een houten wand en niet een bakstenen.
vr. gr
Theo
ook geen probleem . Tuinhuisjes zijn een goed voorbeeld.
Ja dat mag. Dat heet opbouw. Zie je zeer veel in garages etc. Overal waar bvb bakstenen als wand dienen en men er niet wenst in te slijpen. Zorg wel voor het juiste type vob (bvb H07V-U). Heel veel mensen hebben nog wat dozen overschot in huis die niet aan deze standaard voldoet.
Vob moet dan brandklasse Cca hebben (H07Z1-U) en niet gewone vob ( H07V-U) Want deze is Eca en mag niet in bundel opbouw liggen dus ook niet samen in 1 buis.
Best kiest hij voor XVB.
Mijn fout. Ik heb de verkeerde van de twee gekozen. Bedankt om recht te zetten.
XVB is ook een optie maar heeft een andere afwerkingsstijl.
Allen bedankt voor de reactie,
Groet,
Theo

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!
Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!
Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Ontdek hoe je de juiste keuze maakt tussen een vast, variabel of dynamisch energiecontract en hoe je van energiecontract kan veranderen.
Lees meer
Ontdek wat het AREI is, wanneer een keuring verplicht is en hoe je installatie aan de regels voldoet voor optimale veiligheid.
Lees meer
Ontdek Orbis: het onzichtbare stopcontact dat naadloos opgaat in natuursteen, solid surface en keramiek. Perfect voor je wand of werkblad.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen