TARIEF SYNDICUSKOSTEN VAN INFORMATIE BIJ EEN EIGENDOMSOVERDRACHT VAN EEN APPARTEMENT
Een notaris, een vastgoedmakelaar of de overdrager van een (te restaureren) appartement moet aan de SYNDICUS diverse inlichtingen vragen naar aanleiding van een eigendomsoverdracht (verkoop, schenking...). De leveringskosten hiervan zouden (wettelijk gezien) en ook logischerwijze, gedragen moeten worden door de mede-eigenaar/verkoper/schenking van het te vervreemden appartement.
1. Hoeveel kosten (erelonen, opzoekingskosten en dergelijke meer) mogen hiervoor door de syndicus allemaal worden aangerekend ? Welke "wettelijke" en/of "reglementaire" bepalingen en concrete TARIEVEN zijn hierop precies van toepassing ?
2. Of, mogen door de syndici zomaar lukraak of willekeurige bedragen worden aangerekend die de notarissen dan moeten worden doorgerekend aan de verkopers/mede-eigenaars ?
3. a) Welke bevoegde instanties houden hierop een wettelijk toezicht wanneer er extreem hoge kosten worden aangerekend ?
b) Bij wie kunnen de mede-eigenaars terecht om overdreven aangerekende kosten ter discussie te stellen ?

%20-%20getty%20images.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=83e7ebe22ac70d8e6487eab0c4dd65c2)
.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=7af1036d4efb00ed27f8f7c007444677)
