2

breken van terrastegels

vdheyden jan
vdheyden jan
#Vloeren · 10 jaren geleden
geachte, Het terras 30 m² is uitgevloerd met tegels 40x40, fabrikaat Stone ref Jininstone (L 828) opgelegd in de 4 hoeken op plastic tegelopleggers. Na vrij korte tijd buigen deze tegels door om finaal door te breken. Volgens een collega tegellegger voldoen deze tegels niet om buiten op tegelopleggers gelegd te worden - zonder volle ondersteuning - Volgens de fabrikant voldoet deze tegel wel ; hij baseert zich hierbij op de technische fiche van deze steen. Zelf kan ik deze fiche niet interpreteren en zou graag jullie lezing/beoordeling hierover hebben. De technische fiche is in mijn bezit maar kan deze via deze weg niet doorspelen. Graag wil ik je deze info overmaken op jullie vraag. Met hartelijke dank

Alle reacties

0
vloerder jp
vloerder jp
74 287 Andere professioneel
10 jaren geleden

Het verwondert me wel dat een formaat 40x40 doorbuigt of zelfs breekt op 4 tegeldragers. Ofwel is de steen niet dik genoeg.  Van die soort chinese steen heb ik hier 3 technische fiches, maar in geen enkele staat advies omtrent plaatsing op tegeldragers.   Anderzjds zal de fabrikant van tegeldragers ook geen garantie geven op de soort stenen, allleen op de kwaliteit van hun dragers.  Cementgebonden dragers kunnen ook een natuursteen doen verkleurren.

jp

Nieuwe vloer leggen? Ontvang gratis offertes!

Nieuwe vloer leggen? Ontvang gratis offertes!

Laat je vloer plaatsen door experts en geniet van het beste resultaat. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Goedkopere alternatieven: perfecte lookalike voor 4 vloerklassiekers

Goedkopere alternatieven: perfecte lookalike voor 4 vloerklassiekers

Op zoek naar een alternatief voor parket, betonvloer, natuursteen of betontegels? Wij zochten voor vier vloerklassiekers de perfecte lookalike.

Lees meer

In de kijker: ultradun vinyl zorgt voor beter rendement van je vloerverwarming

In de kijker: ultradun vinyl zorgt voor beter rendement van je vloerverwarming

Ontdek Floorify's ultradunne vinyl voor je vloerverwarming, ontworpen voor optimale warmtegeleiding en eenvoudig leggemak.

Lees meer

Welke vloer kiezen? Interieurarchitect geeft 5 tips voor de juiste vloer

Welke vloer kiezen? Interieurarchitect geeft 5 tips voor de juiste vloer

Weet je niet welke vloer je moet kiezen? Met deze vijf tips van een interieurarchitect haal je het meeste uit je interieur en kies je de juiste vloer!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag