Plaatser van schuifpoort komt na 1,5 jaar nog steeds niet (Beantwoord op 21-10-2020)
Vraag
Op 12-06-2019 hebben we een bestelling gedaan voor een schuifpoort. Deze zou in oktober 2019 geplaatst worden, daarna in januari, dan in het voorjaar. In juli 2020 is de aannemer nog eens komen opmeten voor de poort (die was nog niet gemaakt...). De poort zou geplaatst worden kort daarna beloofde hij, maar ze moest nog naar de lakkerij. Nu zegt hij dat hij nog niets weet van de lakkerij.
Vorige week heb ik hem nog gesproken en hij ging deze week voorbereidende werken komen doen, hij heeft zich niet laten zien.
Wij hebben wel een prijsofferte getekend dat we akkooord waren voor de prijs maar er staat geen uitvoeringstermijn op. Kunnen we nog dit contract opzeggen zonder kosten en hoe doen we dit? Ik bel regelmatig naar hem waar hij blijft, maar zelf neemt hij nooit contact met ons op.
Antwoord
Art. 1184 B.W. voorziet in een stilzwijgend ontbindend beding bij het in gebreke blijven van één der partijen.
Stel de leverancier formeel in gebreke (zorg dat je bewijzen hebt van ingebrekestellingen) en schrijf finaal nadat hij aantoonbaar alle kansen kreeg dat hij niet voldoet aan zijn leveringsverplichting waarmee je de overeenkomst als ontbonden beschouwt.
Zorg dat je de bewijzen in handen hebt die ik hoger aangaf, zodat je geen contractbreuk verweten wordt.
Beantwoord door: Astrid Clabots , Clabots Advocaten
Livios streeft steeds naar juistheid, objectiviteit en betrouwbaarheid van de informatie die het verstrekt. De redactie, noch de panelleden op wie zij beroep doet bij het beantwoorden van de vragen, kunnen aansprakelijk gesteld worden voor welk gebruik dan ook. Lees meer
Schüco Belgium NV
Vouw je huis open: creëer ruimte en licht met deze unieke vouwwanden
Heb je soms het gevoel dat je woonkamer nét dat beetje groter mocht zijn?