chikkykv

chikkykv

Verbouwer

Lid sinds 02/03/2016

  • 1 vraag gesteld
  • 1 lid bedankt

Geschiedenis

chikkykv

Aannemer ontslaan ?

1 reactie· · #Ontwerp

Op 30/11 is aannemer begonnen met het ombouwen van onze zolder naar badkamer/logeerkamer/kantoor. Aangegeven duurtijd was telkens 6a7 weken - max 2 maand.

Eerste werken zoals isolatie,opzetten structuur badkamer ed zijn allemaal zeer goed en snel verlopen met goede kwaliteit van werken. Na bouwverlof Kerst zijn dan de plakwerken gestart en hier zijn voor het eerst problemen begonnen. Onderaannemer voerde de werken uit waarbij scope steeds verplaatste van 2 dagen naar 3 tot 5. Toen we uiteindelijk voor fait accompli gesteld werden  op vrijdag 18u dat er op zaterdag MOEST gewerkt worden omdat mannen te traag waren geweest en hij personeel en materiaal nodig had voor andere job op maandag hebben we ons been stijf gehouden en gezegd dat dit niet kon gezien de vuiligheid van de werken(alles kwam door living huis binnen water en pleister) en de temperatuur ( deuren stonden open, 4gr buiten en 2 kleine kinderen in huis...) en dat er pas op maandag kon verder gewerkt worden. Na heel veel discussie en gezaag uiteindelijk op maandag komen werken maar konden niets doen want installatie was bevrozen...uiteindelijk op dinsdag met 4 man komen werken nadat wij zelf op maandagavond een electrisch vuur aan installatie gezet hebben zodat alles ging werken de volgende morgen... alles uiteindelijk afgewerkt.

Daarna aannemer 4 weken niet gezien en gehoord - geen enkel antwoord op  GSM/email tot er uiteindelijk na 6 weken een mailtje komt dat trap pas in week 9 zal geplaatst worden en dat er dan pas zal verder gewerkt worden...wij gaan hier tegen in omdat er dan uiteindelijk 6 weken niet  zou gewerkt worden ( de tijd dat project zou duren) en hij gaat akkoord om terug te beginnen werken...in de volgende 2 weken wordt er in totaal 5 halve dagen gewerkt... badkamertje van nog geen 5m2 is nog steeds niet klaar. wij beslissen daarom om betaling van 3e factuur even uit te stellen en vragen een deftig planningsoverzicht en een einddatum... zijn antwoord...geen betaling, geen werken,geen planning... dit was de situatie gisterenmiddag... 's avonds thuis gekomen en de betegeling in de badkamer was na 3 weken eindelijk af en nu blijkt het plafond te hellen... de tegels in de recherhoek lopen schuin naar boven naar de linkerhoek en zijn bijna 4 cm korter dan de linkertegels...overduidelijk hellend plafond... hij heeft ons gisteren gezegd hem niet meer te bellen dus dan maar gemaild...schuld ligt bij de plakker want zijn plafond was recht dus moeten we nu wachten op hun antwoord... en ondertussen nog steeds geen planning en einddatum...wat ons betreft moet hij niet meer terug komen , we hebben een back up plan klaar . vraag is kunnen we hem zelf ontslaan zonder verdere gevolgen. We trekken bedrag van fout badkamer van factuur af, vragen hem eindfactuur en leveren van bestelde materialen maar hij zelf moet niets meer komen doen. Kan dit ? 

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag