Wij zijn van plan een tuinhuis/berging te zetten bij onze woning die in agrarisch gebied ligt.
Daarbij zijn een aantal voorwaarden: max oppervlakte 40 m, max hoogte (nok) 3.5m,...
Vraag 1) mag het tuinhuis gemetst worden? Ik vind geen belemmering hiertoe op de site van ruimtelijke ordening Vlaanderen.
Voor vraag 2) en 3) verwijs ik naar de bijlage
Vraag 2) de max afstand tot de vergunde woning is max 30 m. Hoe moet ik dit interpreteren? Is dit de afstand tussen de 2 dichtste punten tussen de vergunde woning en het tuinhuis/berging (groene pijl) of is dit de afstand tussen de vergunde woning en het uiterste punt van het tuinhuis/berging (rode pijl)?
Vraag 3) het tuinhuis/berging mag niet gelegen zijn in de voortuin. In de documentatie vond ik dat dit de grond is tussen de straat en de lijn die gevormd wordt door de gevel door te trekken. Op de bijlage is dit de stippellijn. Maar in ons geval loopt de voorgevel niet pararel met de straat (zie bijlage). Mag ik in ons geval de voortuin interepreteren als de grond gelegen tussen de straat (of rooilijn) en een lijn die op een zelfde afstand straat-woonhuis pararel loopt met de rooilijn?
DANK
PS IK SPREEK VAN EEN BIJLAGE MAAR IK SLAAG ER NIET IN OM DE BIJLAGE (een word-document) TOE TE VOEGEN. Volgende boodschap verschijnt 'enter a value with a valid mimetype'. Wie kan mij daarin ook helpen?
Bekijk