Wij zijn ingestapt op een groepsaankoop om ons dak te isoleren. Tijdens het bezoek van de vertegenwoordiger bleek dat de firma ook spouwmuren isoleerde. Gezien het ons een goede investering leek, en de firma uit vele anderen geselecteerd was om de groepsaankoop uit te voeren, hebben we zowel de dakisolatie als de spouwmuurisolatie door hen laten uitvoeren. De vertegenwoordiger inspecteerde het huis, en bestudeerde het bouwplan. Wij hadden onze twijfels of het dak voldoende kan geïsoleerd worden, gezien we op het eerste verdiep met schuine ruimtes zitten die ons niet makkelijk toegankelijk leken. Initieel stelde de verkoper voor om "een aantal gaten" te maken. Even later sprak hij over "tientallen gaten". Voor ons was dit geen optie. Hij veranderde zijn verhaal en zei dat het ook mogelijk was om de isolatie te plaatsen door de darm wat dieper te laten doorblazen. Na de werken wordt een warmtescan uitgevoerd door derden, die de garantie van de kwaliteit gingen aantonen. Hij berekende het volume en maakte de offerte op. Voor een goede 7000 euro was ons huis te isoleren. Hij stelde een offerte op voor de nok, voor de schuine ruimte naast het eerste verdiep werd een offerte opgesteld en voor de spouwmuur een offerte. Eerst werd de schuine ruimte opgevolgd met minerale wol. Dag 2 werd het dak geïsoleerd met matten van minerale wol. Dag 3 werd de spouwmuur volgespoten met minerale wol. Na dag 1 hadden we onze twijfels. Men had doorgegeven dat 2 man een ganse dag zou bezig zijn. De technieker kwam alleen en had na een goede 3 uur gedaan. De overige dagen verliepen vlot. Na dag de werken op dag 3 kwam de factuur zeer vlot binnen. Wij contacteerden de firma via mail om door te geven dat we met de vertegenwoordiger overeen gekomen waren dat pas na warmtescan betaald ging worden. Men deed moeilijk, maar uiteindelijk werd een afspraak voor de warmtescan ingepland. Het verslag kwam binnen. Bleek dat men enkel de spouwmuren gefotografeerd had. Van het dak was niets te zien. Wij contacteerden de man die de scan uitgevoerd had. De opdracht was volgens hem om enkel de spouwmuren te fotograferen. Opnieuw contacteerden we de firma. Na veel vijven en zessen werd opnieuw een afspraak ingepland. Uit de warmtescan bleek dat dat onze twijfel terecht was en de isolatie in de schuine ruimte beneden alle peil was. Ondertussen hadden we zelf al een en ander onderzocht en konden we inderdaad zien dat er een verloren vlokje in de ruimte zat, maar meer ook niet. Opnieuw namen we contact op. De firma liet de coördinator van de technische dienst langs komen. Hij bekeek de bouwplannen en zei na quasi 1 minuut dat het onmogelijk was om de schuine ruimtes op te vullen volgens de manier die de vertegenwoordiger had doorgegeven. Volgens hem was de opdracht niet uitvoerbaar, tenzij we met een dakwerker werkten. Hij kon niets voor ons doen. Het enige wat wij konden doen was de vertegenwoordiger spreken en verder met hem afspreken. Zijn woorden waren "Als hij dat belooft heeft, mag hij het oplossen." Wij namen opnieuw contact op met de vertegenwoordiger. Hij sprak van "onvoorzienbare omstandigheden" en wimpelde alle verantwoordelijkheid af. Het enige wat we konden doen was een dakwerker inhuren en contact opnemen om een nieuwe afspraak te maken. Wij zagen dit niet zitten. Alle informatie rond de bouwconstructie van ons huis was ter beschikking. Aan de hand hiervan heeft hij een offerte opgemaakt en wij hebben op basis van die offerte een beslissing genomen. De 2e optie was een annulatie van de factuur voor de werken op dag 1. Tijdens dit hele verhaal verliep de communicatie enorm moeilijk. We gingen opgebeld worden maar werden niet opgebeld. Alle contact moest van ons uit geïnitieerd worden en wat er ook bepaald werd, niemand wou iets op papier zetten. Wij hebben de firma gecontacteerd via aangetekend schrijven met de alle reeds ondernomen stappen en bewijzen en we hebben ons probleem via de groepsaankoop laten weten, maar de firma blijft hun standpunt aannemen. Nu kregen we voor het eerst een schriftelijke reactie; zijnde: "Kwaliteit van iedere uitvoering is belangrijk, dit in gedachte gaan we enkel uitvoeren indien we perfect kunnen opleveren en de kwaliteit van de geleverde werken niet in het gedrang komt. Bij het isoleren van uw schuine zijde kunnen we geen optimale verspreiding garanderen. Daarom is de beslissing genomen om deze zijde niet te isoleren. Het spreekt voor zich dat we hier totaal geen kosten in rekening nemen. " Wat kunnen we hier nog mee doen? Er zijn 3 offertes waarvan zij verkiezen om 1 offerte niet uit te voeren, maar ze verwachten dat wij de overige facturen betalen. Kunnen jullie ons verder helpen?
Bekijk
Luc22
VerbouwerLid sinds 19/07/2016
- 1 vraag gesteld
- 1 vraag beantwoord
Geschiedenis
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen