Beste, kunnen Optim-R van Kingspan Insulation en Aluthermo van Aluthermo werkelijk vb rostwoll van 18 cm vervangen? Aluthermo zou nog een goed eakoestische eigenschap hebben. Ik heb spanten van 8cm dik. Dat is te weinig om te isoleren. Ik dacht eerst deze op te vullen en dan een tweede laag met platen hierop aan te brengen en dan gyproc. Dat is wel veel gewicht denk ik voor de spanten. Ik weet niet of dat te veel zou zijn. Ik zou ook extra latten op mijn spanten kunnen plaatsen. Dat zou deze verstevigen en dan kan ik meer rotswol plaatsen. Daarna een dampscherm en dan gyproc. Als ik echter met 2 of 4 cm een analog resultaat zou kunnen boeken lijkt me dat ook wel goed. Ik zou desnoods eerst nog rotswol tussen de spanten kunnen plaatsen en dan één van bovenvermelde producten en dan gyproc. De zolder zou gebruikt worden als logeerkamer, een bureau en stapelruimte. De vloer is geisoleerd met 25 cm rotswol dus de zolder moet niet 100% akoestisch geisoleerd zijn maar toch goed genoeg. Het betreft een vrijstaande woning.
Bekijk
Michel603
Andere particulierLid sinds 17/07/2015
- 1 vraag gesteld
Geschiedenis
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen