mvs_777

mvs_777

Verbouwer

Lid sinds 07/04/2022

• 2 vragen gesteld

Geschiedenis

Op 26/3/2025 ontving ik van VLABEL een schrijven waarin vermeld staat dat ik mijn EPC bouw voor 29/4/2025 moet indienen. Deze is laattijdig ingediend. Indien ik dit niet zou overmaken zou ik aanvullende rechten en belastingsverhoging moeten betalen via aanslagbiljet. Mijn ex vriendin met wie ik de woning destijds kocht, kreeg dezelfde brief. Echter zijn wij 2 jaar na aankoop uit elkaar gegaan. Ik heb haar uitgekocht waardoor de woning volledig op mijn naam staat. Gezien deze relatie is gestopt, zijn veel projecten inzake hoogenergetische investeringen tijdelijk on hold gezet wegens financieel moeilijk. Kan ik in dezen een verlenging krijgen ? Ik ben heden bezig met de laatste zaken te regelen, de EPB startverklaring werd reeds ingediend en binnen dit en twe maanden zou de EPB verslaggeving ingediend worden. Ik kan dus een EPC bouw bekomen, maar kreeg slechts een maand tijd, vermeld in de brief.  Via de website van de Vlaamse Overheid stond overigens vermeld dat ik inzake laattijdig indienen EPB een aangetekend schrijven zou ontvangen ter aanmaning, doch dit heb ik nooit ontvangen. 

Stuur ik heden best een aangetekend schrijven met mijn situatie? Op wat kan ik mij baseren? Alvast dank

Bekijk

Schrijnwerker/aannemer ramen en deuren heeft een fixscreen geplaatst bij het grote raam van de uitbouw. De screens werkten bij plaatsing volgens de aannemer. Bij het afwerken van de elektriciteit, installeren schakelaars etc, merken we dat de schakelaar de screen niet activeert. Wij hebben de spanning gemeten op de contactdoos die het net verbindt met de kabel van de screen. Er is spanning op gemeten. De mogelijkheid is dus dat de verbinding tussen de contactdoos en de screen verbroken is door bvb doorboring, of dat de motor zelf niet (meer) werkt. De screen is door de schrijnwerker getest in het begin van de werken; bleek toen wel degelijk te werken. De muren etc zijn gepleisterd, kabels liggen dus niet meer bloot. Nu wordt het een afschuiven van verantwoordelijkheid. Is de kabel beschadigd, doorboord door verdere gyprocwerken, of werkt de motor simpelweg niet meer. Men legt de verantwoordelijkheid terug bij ons. Wij stelden voor de motor bloot te leggen en rechstreeks aan de het net aan te sluiten via een verlengdraad , om al uit te sluiten dat het geen motorstoring betreft, maar dit blijkt een risico voor de chip van de motor in te houden ?

Nu vragen we ons af hoe we hier verder mee omkunnen, zodat we geen screen hebben die nutteloos verborgen zit en niet werkt. Wat kunnen we? En heeft iemand praktische tips om de spanning verder te meten of het probleem te localiseren?

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag