Njitram2000

Njitram2000

Verbouwer

Lid sinds 07/02/2016

• 1 vraag gesteld
  • 1 vraag beantwoord
  • 1 lid bedankt

Geschiedenis

Ik ben de regels rond het installeren van een elektrische installatie voor de renovatie van mijn huis aan het bestuderen. Hiervoor gebruik ik "Het Installatieboek" van GE Industrial solutions.
Nu staat daar in dat in een badkamer, volume 2 (60cm rond het bad) tot buiten de ruimte komt.

Edit: ik kan blijkbaar geen attachment aan mijn post hangen. De douche is aan één kant van de muur en de kookplaat is aan de andere kant.
                                            |
-----    Deur       -----------------|
                         Douche     |  Kookplaat
                                            |
                                            |
De tekst vermeldt dat het met een DS van 10mA ok zou zijn maar ik weet niet of daar nog andere regels bij komen en of die 10mA niet te laag gaat zijn voor de spoelen in een inductiekookplaat. Kan ik bijvoorbeeld de aansluiting verder plaatsen maar de kookplaat nog altijd naast de douche houden?
Gezien de ruimte die ik heb, is een andere opstelling niet echt mogelijk (of heel moeilijk). Kunnen jullie mij extra inzicht geven?

Update: Volgens de echte AREI tekst worden de volumes begrensd door wanden dus dan zou dit geen probleem zijn maar dan vraag ik mij af wat die stelling van het boek naar verwijst...

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag