Hallo, Ik ga een elektrische installatie bouwen met een Siemens Logo mini-PLC. De ingebouwde relais van de Logo sturen (op 24V DC) op hun beurt externe relais aan die 230V schakelen. De vraag is op hoeveel ik de kringen van die externe relais moet afzekeren. Ik heb de keuze tussen 1-polige relais van 16A of 2-polige relais van 10A. Uit veiligheidsoverwegingen zou ik liever de 2-polige van 10A nemen, maar mag ik deze dan nog steeds gezamenlijk afzekeren met een automaat van 16A? Of moet dit er één zijn van 10A? 10A zou nu nog voldoende zijn voor een lichtkring, maar ik wil ook een kring maken met gestuurde stopcontacten, en dan is 10A aan de krappe kant als die verdeeld moet worden over alle stopcontacten samen. Bedankt
Bekijkpilot500
VerbouwerLid sinds 12/05/2015
- 1 vraag gesteld
Geschiedenis
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen