Om lang verhaal kort te maken, door een probleem met het niveau van de chape (combinatie parket en vloer) gingen de Sod firma dit jaar niet meer rond geraken met onze nieuwbouw.
Dus gisteren ochtend ontvangen wij een 3-tal facturen in de bus. 5% oplevering, alle meerprijzen en aansluitingen nutsvoorzieningen.
Op alle 3 de facturen staat te betalen VOOR de voorlopige oplevering. Ik bel dus naar hen en hoor daar van "ja we kunnen volgende week vrijdag opleveren" :s
Nu hebben zij geen tijd meer om nog een rondgang met ons te doen en ons laatste werfbezoek is van eind oktober. Een werfsleutel hebben we niet. En gelukkig kan ik tijdens de uren eens geregeld stoppen en als er werkvolk bezig is kan ik zo een rondzien.
Doorheen de bouw heb ik dan ook geregeld foutief of niet uitgevoerde werken opgemerkt en dit werd duidelijk niet in dank afgenomen. Dit was mijn job niet en ik moest hen de tijd geven om zelf gegroepeerde controles uit te voeren.
Nu zijn er tot op heden nog een aantal zaken die niet zijn opgelost en die al meermaals vermeld zijn. SOD beweerdt dat ze hier niet meer kunnen aan doen.
Mijn vraag is dan ook hoe sterk ik in mijn schoenen sta als ik een deel van de facturen niet betaald en een minprijs eis voor de foutief uitgevoerde werken?
Enkele vb:
- alle technieken staan volgens plan aan 1 kant. in de praktijk zit de ventilatieunit aan de andere zijde vanwege "plaatsgebrek"
- het tot op heden ontbreken van enkele elektrische aansluitingen. Mee ingepleisterd is het excuus
- We zitten met een schufdeur die in een valse wand verdwijnt. Al meer dan maand geleden aangegeven dat deze valse wand nog niet uitgepleisterd is. Vandaag hoor ik dat ze dit niet zullen doen. resultaat is deel muur gepleisterd en plots een deel gyproxwand
- badkraan zit ongeveer 25cm boven badrand.