Geacht Forum, mijn kelder is droog, heeft 1 muur aan de tuinzijde, waar een terras tegen de gevel aansluit, boven kelderniveau, het kelderraam zit verzonken in een soort stenen bak . De muren, waar (van buiten naar binnen) behang, latex en een dunne kalklaag op zaten, (nu niet meer) zijn van kalkzandstenen bouwstenen. De voegen zijn hier en daar erg zanderig. Er zitten twee teerachtige waterkeringen in: 1 boven en 1 beneden (1 steenhoogte van het plafond/vloer). Kan ik tot aan de waterkering met waterdichte mortel pleisteren en daartussen met gips? (gips vind ik makkelijker te verwerken) De muur aan de tuinkant helemaal met waterdichte cementmortel? Moet ik nog iets met de voegen doen? Er is een laag van ongeveer 1,5 - 2 cm nodig aangezien de stenen erg ongelijk zijn. Ik wil een mooie gladde muur krijgen, die ik met fijne structuurverf kan schilderen. Bedankt voor evt. reacties!
Bekijk
user583927
VerbouwerLid sinds 20/07/2017
- 1 vraag gesteld
- 2 vragen beantwoord
Geschiedenis
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen