3

Opstijgend Vocht Na aankoop woning

MeneerZelda
MeneerZelda
#Ontwerp · 9 jaren geleden

Beste,

Sinds twee weken in bezit van oudere gekochte woning. De woning was deels gerenoveerd en moest enkel nog een vloer in de woonkamer, en wat geverfd want alles wat opnieuw gestukt en gewit. Na de eerste dag rook ik al een muffe geur. En na een paar dagen was er een schimmelplekje te zien. Na wegkappen tot de blote muur, is er opstijgend vocht ontdekt. Architect is ter plaatse komen kijken. Daar is nooit niks van gezegd geweest. Is via een proffesionele makelaar gegaan allemaal. De architect denkt ook te kunne zien aan kleine geboorde gaatjes dat de muur mss al zelf eens behandelt is. Na contact met de notaris denkt zij ook aan verborgen gebreken. De verkopers gaan dus aangetekend ingebreke gesteld worden. Indien komen van een rechtzaak hoe sterk sta je dan hiermee ?
Ik voel me uiteraard zwaar in het zak gezet, vermits de architect zelf zei hij dit niet gezien zou hebben bij de verkoop en controle vh huis. Langzaam aan sukkel je bijna in een depressie van dit alles. Binnekort loopt mijn huurcontract af, en dan heb je bij die vochtbestrijders nog een deel cowboys..

Alle reacties

0
yannick1988
yannick1988
14 57 Andere professioneel
9 jaren geleden

Alles hangt er van af hoe hhet beschreven staat in u compromis. Meestal staat hierin vermeld dat de koper het huis heeft gecontroleerd en heeft bekeken en zich bewust is van de staat van het huis inclusief alle zichtbare en verborgen gebreken.

Ik vrees dan ook dat je hier niet zo sterk staat. Het enigste dat hen kan verweten worden is dat ze er geen melding van hebben gemaakt dat dit zich heeft voorgedaan in het verleden en dat ze hier iets hebben aan gedaan maar vrees dat dit niet voldoende is om een schadeloosstelling te krijgen.

0
MeneerZelda
MeneerZelda
0 6 Andere particulier
9 jaren geleden

Wie heeft hier ervaring met vochtbestrijders die te "vertrouwen" zijn. Vandaag is iemand van DL vochtbestrijding langs geweest, zeker niet de goedkoopste maar zag mij er wel een technisch ondersteund iemand uit op eerste zicht. Wou ook niet direct even alle muren gaan inspuiten.. Alleen de voorgevel, en voor de rest genoeg ventilatie zorgen.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide brengt licht en ruimte en laat verschillende verdiepingen in huis met elkaar communiceren. Enkele architecten geven advies.

Lees meer

Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee

Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee

Speel jij ook met het idee om je woning later om te bouwen tot een kangoeroe- of zorgwoning? Dan zijn er enkele zaken waar je best nu al rekening mee houdt.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag