2

Behandelen na Injecteren

MeneerZelda
MeneerZelda
#Muren · 9 jaren geleden

Hey ik heb ondertussen mijn muren afgekapt, living tot 1 meter hoogte (was ook het vochtigste). En muur naar veranda achter een 50tal cm. Deze muur lijkt ook vrij droog, alleen gezien dat de originele waterkering op een bepaald moment plots stopt (juist de plaats waar er vochtplekken zaten). Nu komen ze injecteren met Humabloc Plus 80procent. Ik zou dan achteraf een " cement rubber" smeren om onmiddelijk terug te kunnen bezetten. Is dit voldoende zonder enige droogtijd ? Zo zei de firma toch die zou komen injecteren of moet er in die cement rubber of plakwerk toch nog best alkali bloc gebruikt worden ? Ik doe het graag juist van de eerste keer natuurlijk ;)

Er waren trouwens niet echt zouten te vinden op de muren, alleen vooraan bij de voorgevel wel zouten op het plakwerk. De gemeenschappelijke muur met buren alleen vocht en schimmelplekken, achteraan bij dat veranda stuk wel witte poeder ook.

Alvast bedankt.

Alle reacties

0
Dejsi
Dejsi
20 138 Andere professioneel
9 jaren geleden

De zichtbare zouten (cfr salpeterzouten) zijn niet diegene die de problemen zullen opleveren na injectie. De hygroscopische zouten geven geen verkleuring of witte vlekken maar migreren wel steeds terug in nieuw pleisterwerk bij afwerking met de nodige zoutplekken als gevolg. Enkel zoutstalen kunnen uitsluitsel geven betreffende het concentraat aan zouten en de nood aan zoutvlies.

Risicoloos is sowieso te werken met zoutvlies zoals iedere correcte aannemer in vochtbestrijding het behoort de doen als er garantie op het resultaat dient te worden gegeven.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Metalen gevelbekleding voor een moderne of industriële look: soorten, prijs en plaatsing

Metalen gevelbekleding voor een moderne of industriële look: soorten, prijs en plaatsing

Wil je je woning een moderne of industriële twist geven met metalen gevelbekleding? Ontdek alle details over de soorten, prijs en plaatsing.

Lees meer

Welke voeg past bij jouw huis? Ontdek de verschillende soorten én hun kosten

Welke voeg past bij jouw huis? Ontdek de verschillende soorten én hun kosten

Ontdek alles over voegwerken: soorten en kleuren, kosten per m² en tips om slecht voegwerk te herstellen of vervangen.

Lees meer

Je gevel schilderen: soorten verf, voorbereiding en prijs

Je gevel schilderen: soorten verf, voorbereiding en prijs

Je gevel schilderen kan je huis een frisse look geven. Ontdek hoe je dit doet, welke verf je moet kiezen en hoe je veelgemaakte fouten vermijdt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag