Hoe gaten boren voor te injecteren

3

Hoe gaten boren voor te injecteren

MeneerZelda
MeneerZelda
#Muren · 9 jaren geleden

beste ik wil zelf gaan injecteren tegen opstijgend vocht. Nu zit ik met de voorgevel eerste voeg is een 5cm boven de chape, geen probleem. Aanpalende muur gemeenschappelijk met de buren heeft die voeg precies niet zo mooi en die loopt wat af.. Kan ik dan het beste meevolgen in de voegen of echt gewoon precies naar het niveau boven mijn chape kijken en op dezelfde hoogte 5 cm blijven ook al moet ik door volle stenen boren.. De bijbouw is dan ook weer iets anderser gemetst :-). Hoe los ik deze hoogteverschillen van voegen op ? Of kan dit niet zoveel kwaad. Ook graag info over de afwerking, een persoon zegt werken met cement rubber voor kelderdichtingen, die blokkeert ook alle zouten etc, dun laag aanbrengen en terug bepleisteren. Andere persoon zegt werken met alkali blok of andere folie voor de zouten etc, en om onmiddelijk te herbepleisteren. Eerste persoon zegt dat ze dit nog niet meer gebruiken en vooral die cement rubber gebruiken.

Alvast bedankt !

Alle reacties

0
MeneerZelda
MeneerZelda
0 6 Andere particulier
9 jaren geleden

niemand ?

0
Dejsi
Dejsi
20 138 Andere professioneel
9 jaren geleden

Cement rubber lijkt me allesbehalve ademend en ook qua hechting lijkt me dit niet optimaal. Alkali folie heeft hechtingsnetten voor bepleistering nadien. Bovendien lijkt me een groot probleem te ontstaan bij "cement rubber" voor de nutsleidingen (stopcontacten ed) die door de muur en de zoutbarrière moeten worden geplaatst.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Metalen gevelbekleding voor een moderne of industriële look: soorten, prijs en plaatsing

Metalen gevelbekleding voor een moderne of industriële look: soorten, prijs en plaatsing

Wil je je woning een moderne of industriële twist geven met metalen gevelbekleding? Ontdek alle details over de soorten, prijs en plaatsing.

Lees meer

Welke voeg past bij jouw huis? Ontdek de verschillende soorten én hun kosten

Welke voeg past bij jouw huis? Ontdek de verschillende soorten én hun kosten

Ontdek alles over voegwerken: soorten en kleuren, kosten per m² en tips om slecht voegwerk te herstellen of vervangen.

Lees meer

Je gevel schilderen: soorten verf, voorbereiding en prijs

Je gevel schilderen: soorten verf, voorbereiding en prijs

Je gevel schilderen kan je huis een frisse look geven. Ontdek hoe je dit doet, welke verf je moet kiezen en hoe je veelgemaakte fouten vermijdt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag