Kan ik schadevergoeding vragen bij vergunningsproblemen?

3

Kan ik schadevergoeding vragen bij vergunningsproblemen?

gunther123
gunther123
#Ontwerp · 9 jaren geleden

Mijn achterbuur heeft vorig jaar onze gevelwerken laten stilleggen omdat ik er geen vergunning voor had aangevraagd. Maar ik wist niet dat ik dat moest doen, omdat er al houten panelen hingen en we ze alleen maar wilden vernieuwen. We hebben er dan ook nog de gevel bijgenomen die we lieten isoleren, om erna de nieuwe houten panelen voor te plaatsen.

Vanaf 10 maart zouden onze werken kunnen verder gaan, omdat alles is vergund nu. Maar we zitten nu ook met een kleurverschil van het hout. En ook de aannemer moesten we extra vergoeden. Kan ik schadevergoeding vragen?

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5454 Andere professioneel
9 jaren geleden

Dat lijkt mij onmogelijk. Je kan moeilijk iemand anders de schade laten betalen omdat je werken was begonnen zonder vergunning. De schade die je nu oploopt heb je in principe enkel aan jezelf te danken.

Al begrijp ik zeer goed dat je van mening was dat hiervoor geen vergunning nodig zou zijn, en ik vind het ook wel wat flauw van de buurman om werken te laten stilleggen die normaal, zoals nu blijkt, zouden vergund worden. Zo hinderlijk zullen ze voor hem dan toch niet geweest zijn.

Wellicht hebben hier andere frustraties meegespeeld. Zet er u over, laat u niet kennen, uiteindelijk heb je bekomen wat je wou.

0
k.b.
k.b.
1 13 Bouwer
9 jaren geleden

Het is uw buur zijn recht om zich te verzetten tegen werkzaamheden die zonder vergunning worden uitgevoerd ...

Dat u dat niet wist ... daar kan ik nog begrip voor opbrengen ... maar als het om "dagelijkse activiteiten" gaat van uw aannemer had ik toch verwacht dat deze u zou inlichten aangaande de vergunningsverplichting voor deze werkzaamheden ...

k.b.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag