Schouw afbreken tot en met de buitenste steen die in de spouw eindigd ?
Beste,
Ik heb in mijn huis maar één spouw die breedt genoeg is voor spouwisolatie, (7cm breedt). Mijn andere spouwen zijn max 3 cm. Ik zou deze kant(linkse gevel) van mijn huis (westkant) willen isoleren door naisoleren van de spouw. Het enige probleem is, ik heb 2 schouwen aan deze zijde. Eén schouw is er nog , deze dacht ik te behouden. (ik ga vloerverwarming leggen en dan dacht ik nog een houtstoof te plaatsen) De andere schouw is reeds afgebroken aan de binnenzijde. Waar de schouw is , is mijn spouw maar 2 cm ipv 7cm. Dit is te weinig voor spouwmuurisolatie. Is het een goed idee om de schouw ,die al vanbinnen is afgebroken, tot en met de buitenste steen van de schouw ( die in de spouw eindigd) af te breken ?
Het zou me wel plaatsbesparen als ik deze kant van mijn huis kan isoleren door spouwmuurisolatie ipv binnenmuurisolatie.
Dan gelijk met de binnenmuur van het huis de opening terug dichtmetsen (met ook wat spouwankers te gebruiken tussen binnen en buitenmuur). Aan deze kant van mijn huis steunen de welfsels van de gelijkvloers niet op de binnenmuur (deze steunen op de voorste en achterste gevel en op de peutrelle tussenin)