Persoonlijk aandeel van de gezamelijke spaarrekening verdwenen
Beste, in 2008 kocht ik mijn appartement, nu ben ik te weten gekomen dat de eigenaar/verkoper van mijn appartement, vlak voor de verkoop, de syndicus heeft bedondert, hij vertelde hem dat ie belegger was en dat ie graag zijn aandeel in het geheel dat gezamelijk werd bijeen gespaard door alle eigenaars, dat ie zijn deel terug wou en zo zou beleggen op enige wijze, dat zou voor hem persoonlijk dus interessanter geweest zijn. Hij zei er ook bij dat wanneer een budget voor gezamelijke herstellingen dient uitgelegd te worden, dat ie dat zo wel in 1 keer zou betalen. Niet wetende dat ie het appartement kort erna te koop ging stellen, heeft de goedgelovige syndicus (mede bewoner die aangesteld werd na verkiezen van een meerderheid van de mede eigenaars) de verkoper zijn volledig aandeel in de spaarpot teruggegeven. Vervolgens werd het appartement vrij snel en zonder iemands medeweten over de onttrekking van het persoonlijk aandeel, aan mij verkocht. Wettelijk is dit gespaarde bedrag niet meeneembaar en wel overdraagbaar, nu zit ik met een lager gespaard aandeel in het geheel, te wijten aan dit onwettelijk gebeuren. Kan ik hier nog iets aan doen ? zoveel jaren na datum ?
Bedankt voor uw deskundig advies
Mvg FpS