Plaatsing ramen
Plaatsing ramen
Alle reacties
Ramen worden zo ver ik weet altijd tussen de spouw gemonteerd, en met ankers / strips vastgezet op de binnenmuur. Vraag de plaatser in hoevere deze montage luchtdicht is, men adviseert een "zwelband" tussen kozijn en spouwisolatie, diverse kit, folie en aftimmering om e.e.a. in combinatie met het binnen stucwerk luchtdicht te krijgen.
Bedankt voor de reactie.
Probleem is dat de muren scheef staan en de opening te groot is.
De zwelband dekt niet alles af.
De plaatser stelde voor om op te spuiten met lijm en tegelijk een aluminium profiel aan te brengen voor de esthetische kant.
Wij vinden het in de eerste plaats belangrijk dat alles goed dicht is, ook voor het geluid.
Kan je concreter zeggen welk materiaal je bedoelt?
Aangezien het scheef is zou ik vertrouwen op het vakwerk van de monteur, ik kan het zo niet zien en dus ook niet zeggen wat beste is

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Spuitkurk: voor wie zijn gevel stijlvol wil isoleren én renoveren
Op zoek naar een duurzame manier om je gevel te renoveren of te isoleren? Ontdek de voordelen en prijs van spuitkurk.
Lees meer.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=9dfe3a3fab0990ecfe3c25082e510081)
Je gevel kaleien? Voordelen, prijs en stappenplan voor een rustiek resultaat
Je gevel kaleien? Ontdek de voordelen, prijs en handige tips om zelf je gevel een rustieke en authentieke uitstraling te geven.
Lees meer
Heb jij vocht in huis? Dit zijn de oorzaken en oplossingen
Heb je vochtplekken, schimmel of condens? Ontdek hier hoe je vocht in huis herkent, oplost en voorkomt, zodat jij en je woning gezond blijven.
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
- Vochtprobleem of slechte afwerking?
- Kunnen nieuwe spouwankers geplaatst worden tussen bestaande binnen-en buitenmuur
- Gevelafwerking realiseren boven dwarskap van buur
- Bij hevige regenval , loopt het water door de buiten muur en komt de kelder binnen gestroomd samen
- Gezocht: BETORIX betonnen gevelstenen 8,5x8,5x38,5 cm voor kleine herstelling (bouw 1981)
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen