Buitenmuur vervangen door isolatie met bezetting

3

Buitenmuur vervangen door isolatie met bezetting

bvdp
bvdp
#Ontwerp · 9 jaren geleden

De zijgevel van ons huis is een spouwmuur met aan de buitenzijde een silicaat breuksteen. De steen is zeer poreus en dient om de 8 jaar behandeld te worden om hem waterafstotend te maken. Verder staat op deze zijgevel ook slagregen en dringt er vooral rond de ramen wat vocht binnen, zeker tegen dat de 8 jaar bijna voorbij zijn. Ik vermoed door overbruggingen in de spouw. Het idee is nu om de buitengevel af te breken en de bestaande isolatie te verwijderen. Daarna nieuwe (dikkere) isolatie te steken en dan te bezetten met een gevelpleister die waterdicht is. De uiteindelijke muurdikte zou hetzelfde blijven als ze nu is. Voordeel is dat we af zijn van de terugkerende gevelbehandeling, de vochtplekken en een betere isolatie hebben. Iemand hier bedenkingen bij waar we best op letten of waarom we het beter niet doen?

Alle reacties

0
idur
idur
174 842 Andere professioneel
9 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Wij hebben een beetje om  dezelfde reden onze woning laten isoleren en bepleisteren na het verwijderen van de buitengevel.Mijn ervaring is dat er heel wat meer (storend) buitengeluid is te horen in de woning.Overdag is dit minder uitdrukkelijk aanwezig maar 's nachts is dit duidelijk storend.

0
bvdp
bvdp
0 3 Andere particulier
9 jaren geleden

Bedankt voor het antwoord. We wonen in een doodlopende straat aan de rand van een wijk dus buitengeluid is niet zo dadelijk een probleem. Heb je verschillende firma's gecontacteerd en wat is je ervaring daarmee?

groet, Bart

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag