Injecteren op plinthoogte of op een hoogte boven de mortelresten die in de spouw liggen?
Met het wegkappen van een schouw merk ik dat er een 4 a 5 cm mortelresten in mijn spouw ligt, is dit een normale hoeveelheid of problematisch. Dan vraag ik me af hoe hoog de mortelresten komen in mijn andere muren waar de spouw maar 3 cm breedt is ipv 7 cm.
Ik ga mijn binnenmuren nog injecteren, de pleister is er al af want ik had wel degelijk last van vocht . De waterkering in de binnenmuur lag net onder de tegelhoogte en de zavel onder de tegels raakte de muur net boven de waterkering. De kering ligt wel iets hoger in de binnenmuur dan in de buitenmuur dus dat is wel in orde. Maar nu dat ik die hoeveelheid mortelresten zag liggen.
Of moet ik gewoon een steen hoger injecteren, dan zit ik op 10 cm. Wat moet er dan tegen de muur komen tss de vloerhoogte en de geinjecteerde voeg?
Als je voor het bezetten een membraam (bescherming tegen de zouten) op de muur kleeft en dan bezet, houdt dit membraan ook het vocht tegen?