Geen schema's aanweig (art16/269) - Kan ik dit zelf tekenen, dus uitmeten en opmaken?
--Google eens op "eendraadschema electriciteit" en "situatieschets elektriciteit" om je een gedacht te geven wat men bedoelt.of zie deze website :
http://www.electro-test.be/assets/upload/Klaar_duidelijk_NL.pdf
-In bord zijn afdekplaatjes te monteren (IP-XXD) - Kan ik zelf wel installeren denk ik..
--Elke opening in het zekeringenbord waar men eventueel stroomvoerende elementen zouden kunnen aanraken moeten afgedekt worden. Maak eens een foto van je bord.
-Re=101 Ohm, moet kleiner zijn dan 30 Ohm - Hoe wordt dit opgelost?.
--Bijkomende aardingsstaven in de grond slaan, en verbinden met de scheidingsstrip ergens bij je zekeringenkast.
-Bijkomende differentieel van 30mA te plaatsen voor de vochtige ruimten - Zijn er verschillende types van 30mA differentieel? en zoja waar moet ik op letten?
-- In functie van de aangesloten toestellen ( wasmachine, droogkast ...) de benodigde stroom (25A) en verder van het type "A"
-gemengde kringen af te zekeren door een automaat van maximaal 16A - Hoe gaat dit in zijn werk?
--Leidingen waar zowel verlichtingspunten als wandkontactdozen op hangen mogen maximaal beschermd worden met een automatische zekering van 16A (draad 1,5mm² ??)
-stopcontacten met penaarding aan te sluiten op aardingsnet - Waar moet de penaarding komen?
--Zit er een penaarding in het stopcontact? dan moet er ook een aardingsdraad in buis of kabel komen (geel/groen) van dezelfde diameter als de strommdraden.
-equipotentiaalverbindingen water en gas te voorzien - Wat is dit?
--Een aardingsdraad (6mm²) van de hoofdaardingsklem naar de watermeter en de gasmeter ( er bestaan speciale klemmen of beugels hiervoor.
Met wat handigheid, een degelijk boek of documentatie ( op het net met tientallen te vinden) kan het merendeel van je problemen (of zelfs alles) opgelost worden.
Succes alvast.