Isolatie tussen chappe met vloerverwarming en muur die langs binnen wordt geisoleerd vanaf vloerpas?
Beste,
Ik ga vloerverwarming leggen en mijn voor en achtergevel wordt langs binnen geisoleerd met een gyprocwand met isolatie tussen de profielen. Voorlopig zit ik nog op mijn betonnen vloerplaat.
Ik vraag me af of de chappe waar mijn vloerverwaming in ligt deze muur dan mag raken. Want deze muur is langs binnen geisoleerd en zit dus niet in mijn verwarmd volume van mijn huis. Maar de muur-isolatie is tegen de muur vanaf boven de chappe.
Is het nodig om vanop de beton, of vanop de gespoten pur mijn muur dan te isoleren(bvb met een Ytong blok, de dikte nemen van de isolatie achter de gyprocwand) tot op de vloerpas zodat de chappe de muur niet raakt. Of is de blauwe band die ze leggen tussen de chappe en de muur voldoende als isolatie tussen de chappe en de muur bij vloerverwarming.
Ik ben bezig met een renovatie onafhankelijk van EPC maar ik wil wel onnodige koudebruggen en warmteverlies vermijden.
Als het niet duidelijk is kan ik nog wel een schets doorsturen.