Fundering te breed
Ik heb mijn fundering te breed uitgegraven.
Het is ongeveer 80 cm breed maar moet veel smaller zijn (40 cm).
Hoe kan ik de aarde terug opvullen zonder de 40 cm weer op te vullen.
(beton nog niet gegoten).
Fundering te breed
Ik heb mijn fundering te breed uitgegraven.
Het is ongeveer 80 cm breed maar moet veel smaller zijn (40 cm).
Hoe kan ik de aarde terug opvullen zonder de 40 cm weer op te vullen.
(beton nog niet gegoten).
Terug smaller maken kan bijna niet anders dan met een bekisting, veel werk en redelijk veel kosten.
Ik zou overwegen om slechts 15 of 20 cm beton te storten op de bodem van de sleuf en hierop beginnen te metselen met betonblokken

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Nat weer kan voor vochtige kelders zorgen. Vochtexpert Michel Jans legt uit hoe je een vochtige kelder aanpakt.
Lees meer
Je kan je kelder op twee manieren waterdicht maken: langs de buitenkant of langs de binnenkant. Ontdek alle methodes en hun kostprijs.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen