Blijvend hoge vochtwaarden in muur na vochtwerende injecties

4

Blijvend hoge vochtwaarden in muur na vochtwerende injecties

JDondorp
JDondorp
#Muren · 9 jaren geleden

een jaar geleden werd de binnenkant van een zuidmuur behandeld tegen opstijgend vocht, deze herfst is er echter opnieuw schimmelvorming in één hoek. 

Vermoedelijk gaat het hier om condens, maar bij nameten van de muren zijn er nog steeds verhoogde waarden. Volgens de behandelende firma is dit normaal omdat de vochtwerende folie maakt dat vocht slechts zeer moeilijk uit de lagen achter deze folie trekt.

Mijn vraag is of dit inderdaad zo is. De muur is een zuidmuur, er zijn geen ingangspoorten van vocht aan de straatkant, en de ventilatie dient nog verbeterd te worden.

Alle reacties

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
9 jaren geleden
maar bij nameten van de muren zijn er nog steeds verhoogde waarden.

Hoe gemeten?

0
Charel
Charel
932 5454 Andere professioneel
9 jaren geleden

Wat bedoel je precies met 'de ventilatie moet nog verbeterd worden'?

Wat is de funktie van de ruimte waar je dat probleem hebt ?

0
Dejsi
Dejsi
20 138 Andere professioneel
9 jaren geleden

een jaar geleden werd de binnenkant van een zuidmuur behandeld tegen opstijgend vocht, deze herfst is er echter opnieuw schimmelvorming in één hoek. 

Vermoedelijk gaat het hier om condens, maar bij nameten van de muren zijn er nog steeds verhoogde waarden. Volgens de behandelende firma is dit normaal omdat de vochtwerende folie maakt dat vocht slechts zeer moeilijk uit de lagen achter deze folie trekt.

Mijn vraag is of dit inderdaad zo is. De muur is een zuidmuur, er zijn geen ingangspoorten van vocht aan de straatkant, en de ventilatie dient nog verbeterd te worden.

"opnieuw" schimmelvorming. Bent u zeker dat uw muur daadwerkelijk opstijgend vocht had? Hoe oud is uw woning?

Schimmelvorming heeft inderdaad te maken met luchtcirculatie (= ventilatie) en ga je met injecties of herbepleisteringen niet tegenhouden (hoewel dit helaas veel wordt aangeboden). Je zal ook steeds verhoogde vochtwaarden in de pleister blijven meten op die plaatsen aangezien de condens in de pleister trekt (deels vochtiger en vrij oppervlakkig weliswaar)

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen is populair bij doe-het-zelvers, maar er worden vaak fouten gemaakt die gemakkelijk te vermijden zijn. We geven je enkele tips!

Lees meer

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Alles over steenstrips: soorten, prijzen, toepassingen, plaatsing en onderhoud. Ideaal voor renovatie of nieuwbouw

Lees meer

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Ontdek alles over leien gevelbekleding: soorten, stijlen, plaatsing, prijs, isolatie, fouten én of je het zelf kan plaatsen of beter laat plaatsen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag