2

Witte pluisjes op de plaaster

Timothy271
Timothy271
#Muren · 9 jaren geleden

Hey

We zijn hier thuis een kamer aan het renoveren, oude bepleistering eraf geslagen en nu de nieuwe aan het plaatsen. Echter zien we nu op onze nieuwe geplaatste gladde pleister na 5 dagen een soort witte pluisjes / stof komen. Als ik opzoek salpeter/zoutafstoot?

We hebben maand geleden enkele gaten in de bakstenen bijgevuld met cement, kan het hiervan komen?

Kan ik dit op de andere muren die ik nog moet doen vermijden? Enige voorbehandeling? Nu staat er knauf stucprimer op...

Kan ik er nu nog iets aan doen op deze muur?

Is de enige manier afborstelen en als alles uitgedroogd is lichtjes opschuren waar beetje grof is geworden?

Gaat een bouwdroger ons helpen?

Bedankt

Alle reacties

0
Verpleger vd bouw
Verpleger vd bouw
2 36 Andere professioneel
8 jaren geleden

Eerst zou je achterhalen of het een vochtprobleem is omdat in sommige huizen salpeter en zoutuitbloei opstijgenvocht  in zit als je cement gebruikt is maar een tijdelijke oplossing .door een membraan te plaatsen en nadien uit pleisteren kan oplossing zijn maar je maakt fotos en vraagt naar technisch info .injecteren van kan ook oplossing zijn maar je gaat niet in de kern van sommige problemen  Je ziet ook niet of er andere problemen zijn.Stucprimer dient alleen voor hechting van pleisterlaag.Een bouw droger gaat de vochtigheid verminderen maar door pluisjes en verpoedering lost u probleem niet op. Als afwerking  eerst afborstelen of afsteken zonder water en erna kan je 2lagen solvent fixeer laag plaatsen zonder water bestanddelen .bij hardnekkig poederlagen zet deze af en stopt de verpoedering .Bij schimmel enz zijn er andere produkten voor .Voor je begint is best dat je eerst bezint..Mvgr

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen is populair bij doe-het-zelvers, maar er worden vaak fouten gemaakt die gemakkelijk te vermijden zijn. We geven je enkele tips!

Lees meer

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Alles over steenstrips: soorten, prijzen, toepassingen, plaatsing en onderhoud. Ideaal voor renovatie of nieuwbouw

Lees meer

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Ontdek alles over leien gevelbekleding: soorten, stijlen, plaatsing, prijs, isolatie, fouten én of je het zelf kan plaatsen of beter laat plaatsen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag